Він передбачає ґрунтовне вивчення образів художнього твору, через які простежується ідейно-художня концепція митця. Образи подаються тут великим планом, вони є ядром, логічним центром аналізу, тоді як одиницею аналізу "за розвитком дії" є епізод, композиційно-найважливіші складові частини композиції. Пообразний шлях аналізу диктується специфікою літератури. У центрі уваги письменника - людина, людські характери, соціальні й психологічні типи людської поведінки. Через образи персонажів письменник виявляє свої погляди на життя, свої естетичні концепції, утверджує чи заперечує явища дійсності, порушує важливі проблеми часу. В літературних персонажах чи не найбільше опредмечується реальна дійсність. У них виражається психологія народу, його національний характер. розкривається внутрішній світ людини.
Письменники вдаються до змалювання різних характерів та життєвих епізодів невипадково. Вони прагнуть викликати у читача роздуми і переживання, естетичні емоції, певне ставлення до дійсності. Тому аналіз образів відіграє важливу роль у розкритті творчого задуму письменника. У середньому, а особливо у старшому шкільному віці посилюється інтерес до внутрішнього світу людини, учень починає усвідомлювати себе як особистість. У цей період загострюється увага до позитивних образів твору.
За умови вибору пообразного шляху аналізу роману "Прапороносці" вчитель так (орієнтовно) може спланувати систему уроків:
1-й урок. Підготовка учнів до сприймання твору; розгляд сюжету трилогії.
2-й урок. Воронцов як мудрий керівний і організатор, вимоглива і гуманна людина.
3-й урок. Образ Юрія Брянського та його бойових побратимів. Образ Шури Ясногорської.
4-й урок. Інші образи роману. Ідейно-художнє значення трилогії.