Входження Словаччини до складу Чехословацької Республіки об'єктивно створювало сприятливі умови не тільки для розвитку національної культури, а й для консолідації словацької нації. Так, формуванню почуття громадянської й національної свідомості словаків сприяло створення нових або затвердження старих національних символів. Словаччина вперше отримала власну столицю, офіційно перейменовану (з німецького Прес-бург, угорського Пожонь і словацького Прешпорок) на Братиславу; національно-патріотична словацька пісня «Над Тисою блискавка палахкотить» стала складовою частиною державного гімну ЧСР; синя смуга словацького триколора (у формі клину) стала складовою державного прапора, словацький подвійний хрест на трьох вершинах разом з чеським левом утворили державний герб. Чехословацька влада намагалася створити умови для формування словацької інтелігенції. Та хоча загроза мадяризації словаків зникла, політика «чехословакізму» негативно позначилась на розвитку словацької культури.
У міжвоєнний період у Словаччині по суті заново була створена система освіти: відкрилися сотні нових шкіл та середніх навчальних закладів, у Братиславі був заснований Університет Яна Коменського. Велике значення для розвитку словацької культури мало відкриття національного театру у Братиславі та Кошице. Відновила діяльність «Матиця словацька», яка в цей період перетворилася на діловий національний культурно-просвітницький центр. У Словаччині почали видаватися різноманітні журнали науково-культурної тематики.
У словацькому образотворчому мистецтві в 20—30-ті роки найбільшого визнання досягли художники М. Бенка, Л. Фулла, К. Сокол, М. Галанда, скульптори Я. Коніарек, И. Костка, Ф. Штефунек. За проектом словацьких архітекторів у Братиславі був збудований комплекс міжнародного ярмарку.
Розвиток культури в Словаччині після закінчення Другої світової війни був обумовлений не тільки ЇЇ входженням до складу Чехословацької Республіки, але й ідеологізацією всіх сфер життя (у першу чергу, науки, освіти й культури), пов'язаною з установленням у 1948 р. монопольної влади КПЧ. Система освіти в Словаччині, створена наприкінці 40-х - на початку 50-х років була подібна до тієї, що й у Чехії. У Словаччині вже в середині 50-х років було дванадцять вищих навчальних закладів, у яких навчалося майже 14 тис. студентів. У 1953 р. була заснована Словацька академія наук (САН), яку очолив відомий педагог О. Павлік. Всесвітньо відомим словацьким вченим став фізик В. Гайко, який досліджував вплив низьких температур на речовину.
У словацькій літературі та мистецтві в післявоєнний період провідне місце займала військова та антифашистська тематика, а перед діячами культури ставилося завдання «оволодівати методом соціалістичного реалізму». У цих умовах певна частина художніх творів була позначена схематизмом, спрощеним відображенням дійсності, а на діячів культури та їхні творчі спілки здійснювався адміністративний та ідеологічний тиск. У зв'язку із звинуваченням у «буржуазному націоналізмі» в Словаччині безпідставно постраждав ряд провідних літераторів.