Слобод. охопл. сх. част Укр.. —Хар., Сум., , північні Донецької, Луганської областей та суміжні р-ни Білгор. і Воронезької областей,Росії. Цікаве походження назви цього історико-етнографічного рейсів її XVII XVIII ст. переселенці з Лівобережної і Правобережної України їм раїнські селяни й козаки, які позбувалися гніту Речі Посполитої),Росії, одержавши тут на певний час різні пільги ("свободи"), засно-п піни поселення — слободи, чи поселення на "слободах". Ні і часів монголо-татарської навали ця територія була малолюдною, заз-и н їм постійних нападів кримських і ногайських татар. Після заселення |і ійону їм створюються як військові опорні пункти козацькі слобідські полки Для традиційно-побутової культури Слобожанщини характерні риси степової України та Полтавщини, Оскільки основна хвиля мігрантів ішла із суміжної Полтавщини. Слобожанщина визначається як спільна з нею етнографічна об і-і її Середньої Наддніпрянщини, то істотним стало привнесення багато побутових елементів із цих регіонів. Позначилося на традиційно-побутовій культурі і заселення Слобідської України росіянами. Особливо посилився їхній вплив на Слобожанщину з ліквідацією тут козацького самоврядування, провед. централізат. і русиф..Уже в другій половині XIX ст. етнографи констатували значні зміни у ірадиційно-побутовій культурі населення Слобідської України. В одяг робітників і селян дедалі більше входять фабричні тканини, різні компонен-іп міського вбрання, російські сорочки-косоворотки, сарафани і т. д. Порушуються устої і традиційної духовної культури — звичаї, обряди.