5 курс:
4 курс:
3 курс:
2 курс:
|
ГОС укр літ
|
1
|
Український словесний фольклор, як предмет вивчення української фольклористики: дефініція, специфічні ознаки, жанрові різновиди.
|
|
2
|
Становлення української фольклористики як науки: етапи її розвитку, наукові школи (….).
|
|
3
|
Жанрова система календарно-обрядового комплексу у.н.т. Художня своєрідність творів на основі трьох рівнів сприйняття тексту: поетичне мовлення, образи, теми. Дифузія язичницького і християнського начал в кал-обр піснях.
|
|
4
|
4. Ліричний позаобрядовий комплекс усної народної словесності: поняття про ліричну пісню, мотиви й образна система родинно-побутової лірики, художньо-поетичні засоби й символіка суспільно-побутових пісень, пісенна мініатюрна лірика.
|
|
5
|
5.Специфіка жанрів ліро-епічного масиву героїчного змісту (билини, думи, історичні пісні) через динаміку наукової традиції: генеза, питання класифікації, поетика.
|
|
6
|
6. Український народний казковий наратив: історія фіксації текстів казок, методологія вивчення казки, жанрові структурно-семантичні особливості, система персонажів, критерії класифікації казок.
|
|
7
|
7. Українські народні паремії: поняття про паремії, принципи їх класифікації, жанрові різновиди.
|
|
8
|
8. Порівняльно-історичний метод у компаративістиці. Різновиди наслідування (стилізація, пастиш, бурлеск, травестія, пародіювання).
|
|
9
|
9. Порівняльно-типологічний (зіставний) метод у компаративістиці. Логічні операції зіставлення, протиставлення і розрізнення. Методики паралельного зіставлення і контекстуального аналізу літературних творів.
|
|
10
|
10.Порівняльна тематологія. Архетипи, топоси, мотиви, традиційні сюжети та образи. Інтермедіальність.
|
|
11
|
11.Типи взаємодії текстів (за Ж.Женеттом) і теорія інтертекстуальності (Ю.Крістева). Різновиди запозичення: алюзія, ремінісценція, літературне цитування, образна аналогія.
|
|
12
|
12.Літописання. Найдавніші літописні зведення ХІ - ХІІІ ст: Повість минулих літ, Київський літопис, Галицько-Волинський літопис.
|
|
13
|
13.Історичний зміст і художня форма «Слова про Ігорів похід». Питання авторства й автентичності пам’ятки.
|
|
14
|
14.Києво-Печерський патерик: основні мотиви, образи-персонажі, художня і жанрова специфіка.
|
|
15
|
15.Українська полемічна проза: історична зумовленість, тематика, стиль, образи, персоналії письменників.
|
|
16
|
16.Теми, образи, поетика, персоналії української барокової поезії (XVII - XVIII ст.).
|
|
17
|
17.Тематика та художня специфіка шкільної драми XVII - XVIII ст.
|
|
18
|
18.Інтермедії та вертеп XVII - XVIII ст. як форми давньої комічної драматургії.
|
|
19
|
19. Бурлескно-травестійна, пародійна, сатирично-гумористична творчість XVIII ст.
|
|
20
|
20.Літературна творчість Григорія Сковороди: тематика та поетика віршів, алегоричні мотиви та персонажі байок.
|
|
21
|
21.Творчість І.Котляревського: жанрово-стильові особливості й культурно-історичний контекст. «Енеїда».
|
|
22
|
22.Жанр байки у творчості Є.Гребінки, П.Гулака-Артемовського, Л.Глібова.
|
|
23
|
23.Бурлескна («Салдацький патрет», «Конотопська відьма») й сентиментальна (повісті «Маруся», «Сердешна Оксана», «Козир-дівка») проза Г.Квітки-Основ’яненка. Аналіз твору (за вибором).
|
|
24
|
24.Український романтизм: ознаки, представники, тематично-стильові течії. Мотиви та жанри у творчості українських поетів-романтиків (Л.Боровиковського, А.Метлинського, О.Афанасьєва-Чужбинського, В.Забіли, М.Петренка та ін.).
|
|
25
|
25. Лірика Т.Г. Шевченка раннього періоду творчості. Балади і соціально-побутові поеми. Аналіз твору (за вибором).
|
|
26
|
26. Антиколоніальна спрямованість і художні особливості творчості Т.Г. Шевченка періоду «Трьох літ». Аналіз твору (за вибором).
|
|
27
|
27. Історична тема у творчості Т. Шевченка. Історіософська поема «Великий льох»: жанрова специфіка, композиція, символіка образів.
|
|
28
|
28. Романтизм у творчості П. Куліша («Чорна рада», «Орися», «Дівоче серце»). Аналіз твору (за вибором).
|
|
29
|
29. Повість «Інститутка» Марка Вовчка особливості оповіді й моделювання характерів. Збірка «Народні оповідання»: проблематика й поетика.
|
|
30
|
30. І. Нечуй-Левицький як «артист зору». Авторська концепція реалізму та її вияв у художніх творах («Кайдашева сім’я», «Баба Параска і баба Палажка», «Хмари»).
|
|
31
|
31. Творчість Панаса Мирного. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»: жанр, особливості композиції, проблема пропащої сили.
|
|
32
|
32. Поетична творчість І. Франка: періоди, збірки, мотиви. Поема «Мойсей».
|
|
33
|
33.Прозова творчість Франка. Проблематика та стильова еволюція. Аналіз твору.
|
|
34
|
34.Українська драматургія 80-90 xixст і «театр корифеїв»: жанрова специфіка. «За двома зайцями» М.Старицького
|
|
35
|
35. Гумор і сатира у поетичній творчості С. Руданського, В.Самійленка, Л.Мартовича. Художні особливості,соціальна й антиколоніальна проблематика.
|
|
36
|
36.Особливості розвитку укр. Літ кін XIX - XXСТ .Філософсько - естетичні засади модернізму.Дискурс укр. Модернізму в умовах домінування народництва.
|
|
37
|
37.Художня еволюція творчості Лесі Українки. Своєрідність поетичних збірок,мотив національної та індивідуальної зради у драматургії («оргія», «бояриня»)
|
|
38
|
38.Символізм в український поезії поч. хх ст..(Олександр Олесь,Микола Воронний, поети «Молодої музи».
|
|
39
|
39.Художня своєрідність прози Ольги Кобилянської. Жанрово-стильові домінанти («Valse melancolique», «Рожі» , «Природа», «Некультурна», «В неділю рано зілля копала».)
|
|
40
|
40.Жанрово-стильові особливості малої прози Михайла Коцюбинського .Соціально-психологічна проблематика(«Подарунок на іменини», «Сміх», «Персона грата»). Імпресіонізм « цвіт яблуні», «інтермеzzo»
|
|
41
|
41. Модерністичне переосмислення міфології в українській літературі (Михайло Коцюбинський «Тіні забутих предків», Леся Українка «Лісова пісня»).
|
|
42
|
42. Новелістика Василя Стефаника («Новина», «Стратився», «Катруся», «Клинові листки», «Камінний хрест» та ін.) як національний варіант експресіонізму.
|
|
43
|
43. Мала проза, драматургія та романістика Володимира Винниченка: проблематика й художні особливості. Новаторство у моделюванні образу дитини (збірка «Намисто»). Аналіз твору (на вибір).
|
|
44
|
44. М.Хвильовий у літературній дискусії 1925-1928 рр. Основні тези публіцистики («Камо грядеши», «Думки проти течії», «Апологети писаризму», «Україна чи Малоросія»). Поетика й проблематика творчості М.Хвильового. Збірка «Сині етюди».
|
|
45
|
45. Літературні угрупування і художні пошуки в українській літературі 20-хрр.ХХст. «Подорож ученого доктора Леонардо...» Майка Йогансена.
|
|
46
|
46. Художнє новаторство прози Юрія Яновського («Чотири шаблі», «Вершники», «Майстер корабля»). Аналіз твору (за вибором).
|
|
47
|
47. Проблематика й художні особливості оповідань В.Підмогильного («Проблема хліба», «Історія пані Ївги» та ін.). Роль письменника у творенні модерної інтелектуальної прози («Місто», «Невеличка драма»). Аналіз твору (за вибором).
|
|
48
|
48. Жанрово-стильова палітра творчості М.Куліша. Творча співпраця драматурга із авангардним театром Л.Курбаса. «Патетична соната».
|
|
49
|
49,Поезія Б.-І.Антонича: художні особливості та суголосність із творчими пошуками підрадянських поетів доби «Розстріляного відродження».
|
|
50
|
50,Творчість українських поетів-неокласиків (М.Зеров, М.Рильський, П.Филипович, М.Драй-Хмара, О.Бургардт): естетичне кредо, основні мотиви, канонічні жанри. Аналіз творчості одного з представників (за вибором)
|
|
51
|
51.Стильові тенденції і творчі об’єднання в Західній Україні між двома світовими війнами. Літературна й видавнича діяльність Українських Січових Стрільців.
|
|
52
|
52.Празька поетична школа: представники та художні особливості. Основні мотиви поетичних збірок О.Ольжича. Аналіз одного твору (на вибір).
|
|
53
|
53. МУР як епоха і дискурс. «Доктор Серафікус» в контексті інтелектуальної прози В.Домонтовича.
|
|
54
|
54. Об’єднання українських письменників «Слово». Проблематика й художні особливості прози Т.Осьмачки, І.Багряного, В.Барки. Аналіз твору (на вибір).
|
|
55
|
55. Нью-Йоркська поетична група. Своєрідність модерністичних пошуків Б.Рубчака, Ю.Тарнавського, Е.Андієвської. Характеристика поезії одного з представників.
|
|
56
|
56. Мілітарний «міф» соцреалізму та літературні моделі війни («Прапороносці» О.Гончара, «Україна в огні» О.Довженка). Деконструкція мілітарного «міфу»: діти війни у прозі Григора Тютюнника («Смерть кавалера», «Дивак», «Облога» та ін.).
|
|
57
|
57. Проблематика й жанрова специфіка творчості О.Коломійця в контексті української драматургії 60-70-хрр. ХХст.: соцреалістичний канон і спроби його оновлення. «Дикий Ангел».
|
|
58
|
58. Модернізація соцреалізму в естетиці поетів-шістдесятників (В.Симоненка, М.Вінграновського, І.Драча). Провідні мотиви лірики й ліро-епосу Ліни Костенко. Аналіз твору (за вибором).
|
|
59
|
59. Українське літературно-мистецьке життя 50-70-х рр. ХХст. в умовах тоталітарної імперії. Хвилі репресій. Гельсінкська група. Індивідуальні стилі поетів-дисидентів Івана Світличного та Василя Стуса. Аналіз твору (за вибором).
|
|
60
|
60. Постшістдесятники як «витіснене покоління» української поезії. Новаторство «Київської школи» (М.Воробйов, В.Голобородько, В.Кордун, В.Рубан).
|
|
61
|
61. Естетика шістдесятників у малій прозі: «Сибірські новели» Б.Антоненка-Давидовича, твори Гр.Тютюнника («В сутінки», «Три зозулі з поклоном», «Оддавали Катрю») та Є.Концевича («Груша», «Чому вона мовчить?», «Ложки»). Аналіз твору (за вибором).
|
|
62
|
62. «Химерна проза» в українській літературі ІІ пол. ХХ ст. (О.Ільченко «Козацькому роду нема переводу, або ж Мамай і Чужа молодиця», В. Земляк «Лебедина зграя» і «Зелені млини»). Аналіз твору (за вибором).
|
|
63
|
63. Жанр історичного роману в українській літературі ІІ пол. ХХст. Художні особливості історичної белетристики П.Загребельного. Роман «Диво»
|
|
64
|
64.Модернізм, неоавангардизм і постмодернізм в українській поезії кін. ХХ - поч. ХХІст. Літературні покоління та поетичні угруповання.
|
|
65
|
65.Художні особливості творчості Валерія Шевчука в контексті Житомирської прозової школи. «Дім на горі»: особливості композиції, життєподібність і містика, інтертекстуальність і притчевість.
|
|
66
|
66.Масова література в постмодерну епоху: ознаки і жанри. Бестселлер і кітч. Роман В.Шкляра «Ключ»: риси детективного жанру, пригодницького «чтива» й модерністичної інтелектуальної прози.
|
|
67
|
67.Жанрова парадигма українського оповідання кін. ХХст. (Б.Жолдак, Ю.Іздрик, В.Даниленко, Є. Кононенко, О.Забужко та ін.) Антології прози. Постмодерний герой-пілігрим в сучасній українській новелі. Аналіз твору (за вибором).
|
|
68
|
68.Творчість Ярослава Стельмаха і Неди Неждани в контексті розвитку української драматургії кін. ХХ - поч. ХХІ ст. Аналіз твору (за вибором).
|
|
69
|
69.Рання проза Ю.Андруховича в контексті «Станіславського феномену». «Рекреації»: апологія блазенади і риси постмодерного роману.
|
|
70
|
70.Українська жіноча проза кін. ХХ - поч.ХХІ ст.: «Казка про калинову сопілку» О.Забужко й «Солодка Даруся» М. Матіос.
|
|