пользователей: 30398
предметов: 12406
вопросов: 234839
Конспект-online
РЕГИСТРАЦИЯ ЭКСКУРСИЯ

37.Психологія в Україні. ідеї к. соковича, і. гізеля, с. і. яворського та ін.

Сокович ставить перед психологією практичні завдання: як жити у відповідності з природою. Коли

вона (душа) розмірковує про речі, то називається розумом; коли згадує — пам'яттю. Вона має багато назв і

титулів саме тому, що є невидимою і не може в інший спосіб виразити свою природу, окрім як через свої дії та

 їх наслідки. Психіка є зріз Всесвіту і кожну свою здатність вона виявляє як свою тотальність і цілісність. Душа,

 за твердженням Соковича, є дзеркалом Всесвіту. В поведінці Сокович пропонує дотримуватись

"розумних поміркованостей".  Відмічаючи багатство людських особистостей, Сокович будує типологію людей

на основі особливостей їх самопізнання: якою мірою вони охоплюють загальнолюдське в собі та співвідно

сять його зі своїми індивідуальними якостями.

Гізель був перший з професорів Києво-Могилянської академії, хто в своїх лекціях знайомив студентів з

новітніми досягненнями в науці, зокрема - вченням Коперніка. Значну увагу Гізель приділяв проблемі

людини, її моральності, де як прибічник християнської моралі намагався обґрунтувати ідеї

громадянського гуманізму. Цим питанням присвячена праця Гізеля "Мир з Богом чоловіку". Слід зазначити,

що людина у Гізеля поставала не сліпим знаряддям Божого промислу, а творцем свого власного щастя,

владикою своєї волі, повноправним господарем своєї долі і вчинків, головним критерієм яких, а також

добра і зла, була совість розумної людини, що має керувати всіма її діями.

Яворському належить одна з видатних розробок психологічної системи академічного ґатунку, яка

дотримується Аристотелевої традиції. Це була психологія, яку викладали саме як систему психологічних знань

 не тільки в Європі, а й в арабському світі. Логічна схема психологічної системи залишилась в цілому без змін,

але вона охоплювала все нові і нові спостереження. Було узагальнено велику кількість фактів, які поставали в практиці спілкування, медицини, етнічних традицій, - усіх знань, які стосувались життя людського тіла і

душі. Вчення Яворського про душу, як і інших видатних вчених — представників Києво-Могилянської

колегії, розширювалось до меж антропології. Перед ним ставали не тільки теоретичні проблеми, а

 й ряд практичних, що мусили давати поради, як доцільно і морально поводити себе в тих або інших

обставинах. Яворський здійснює періодизацію людського життя. Він виходить з того, що визначає

життя як центральну психологічну категорію. У зв'язку з цим він міркує над проблемою відношення життя

 і смерті.


06.06.2016; 00:43
хиты: 354
рейтинг:0
Общественные науки
психология
для добавления комментариев необходимо авторизироваться.
  Copyright © 2013-2024. All Rights Reserved. помощь