пользователей: 30398
предметов: 12406
вопросов: 234839
Конспект-online
РЕГИСТРАЦИЯ ЭКСКУРСИЯ

6.Психологічні ідеї Риму та арабських країн.

У Римі вивченням душі займались Лукрецій, Сенека, Епіктет, Гален, Плотін, Климент Александрійський, Тертуліан, Ориген, Григорій Великий, Арнобій, Лактанцій, Григорій Ніський, Св. Августин, які вказали на вічність душі і її перевагу над тілесними пристрастями.

Попереднім епох еволюції психологічного знання був невідомий подібний науковий потенціал, на базі якого арабські вчені шукали таємниці людської душі. Але і в психологічних дослідженнях ці мислителі спиралися на багату ідеями свою передісторію.Вже в дуалістичному світогляді іранського зороастризму центральними піднімаються питання про співвідношення душі і тіла, життя і смерті, добра і зла. У VIII столітті ранні представники раціонального богослов'я - Калама (мутазаліти - обособившиеся) у своїх працях стверджують, що людина діє у відповідності з розумом. Природа, на їх вченням, має матеріалістичний будову, а тіло після смерті розпадається на частки. Все в світі, в тому числі і душі людей, причинно обумовлено, і існує реальна можливість пізнання цього світу розумом людини, а не божественним одкровенням. Коран трактується, в зв'язку з цим, як звичайнелітературний твір. Мутазаліти виступили проти антропоморфіческого подання творця, вбачаючи в ньому лише абстрактне божество.

Так починала складатися система психологічних ідей середньовічного арабського світу. У її оформленні видатну роль зіграла плеяда мислителів, результати наукової діяльності яких назавжди увійшли до скарбниці світової психологічної думки.


06.06.2016; 00:43
хиты: 364
рейтинг:0
Общественные науки
психология
для добавления комментариев необходимо авторизироваться.
  Copyright © 2013-2024. All Rights Reserved. помощь