пользователей: 30398
предметов: 12406
вопросов: 234839
Конспект-online
РЕГИСТРАЦИЯ ЭКСКУРСИЯ

I семестр:
» Зарубіжна
» Екзамен

Гофман

.  письменник, композитор,художник, Псевдонім як композитора — Йоганн Крейслер. Прожив недовге, повне трагічності життя: складне дитинство без батьків (вони розійшлися, і він виховувався у бабусі), скрута, до самого натурального голоду, невлаштованість з роботою, хвороби. Вже з юнацьких років Гофман відкриває в собі талант живописця, але головною його пристрастю стає музика.. За винятком невеличкої жменьки близьких друзів, його не розуміли і не любили. 15 лютого 1809 вступ в художню літературу, новела "Кавалер Глюк". присвячена Крістофу Віллібальду Глюку, уславленому композитору 18 ст., який написав понад сто опер і був кавалером ордена Золотої Шпори, який мали Моцарт і Ліст. збірка "Фантазії в манері Калло". Основна тема- взаємовідносин мистецтва та життя. фантастичний елемент. Крізь усю творчість Гофмана пройшли два потоки фантастики. З одного боку - радісна, барвиста, що дала насолоду дітям і дорослим (дитячі казки "Лускунчик", "Чуже дитя", "Королівська наречена"). Дитячі казки Гофмана змальовували світ затишним і чудовим, заповненим людьми ласкавими і добрими. З іншого боку - фантастика кошмарів і страхіть усіляких видів божевілля людей ("Еліксир диявола", "Піщана людина" тощо).  Він бачив, як через страх перед революційним рухом заарештували невинних людей і написав повість "Володар мух ", спрямовану проти прусської поліції та її шефа. Розпочалися переслідування хворого письменника, слідство, допити, які було припинено через наполягання лікарів. Поетичне слово стало для Гофмана основним способом вираження власного «я», єдиним засобом втілення свого ставлення до навколишнього світу та його мешканців. У Берліні Гофман опинився на вершині літературної слави. жанри: це романи, новели, казки, лібрето, які маестро писав до своїх музичних творів, есе, критичні статті.працював над втраченимироманами «Корнаро, мемуари графа Юліуса фон С.» і «Таємнича». Філістери - бездуховні люди, які жили у реальній дійсності і цілком були задоволені всім, Це бюргери, чиновники, комерсанти, люди "корисних професій", які мали вигоду, достаток і твердо встановлені поняття і цінності. Ентузіасти - Наявна дійсність викликала у них відразу, до її благ вони байдужі, жили за духовними інтересами й мистецтвом- це поети, художники, актори, музиканти. І чи не найтрагічніше у цьому те, що філістери витіснили ентузіастів з реального життя. творець кримінального жанру. Новела "Мадемуазель Скюдері. романі "Життєва філософія Кота Мурра". Основна тема роману - конфлікт художника з дійсністю. Творчий метод Е.Т.А.Гофмана o Романтичний план.o Тяжіння до реалістичної манери.o Мрія завжди розвіюється перед тягарем реальності. Безсилля мрії викликає іронію, гумор. o Гумор Гофмана змальований у сумних тонах. o Двоплановість творчої манери. o Невирішеність конфлікту між героєм і зовнішнім світом. o Головний герой - людина творча  o Конфлікт художника із суспільством. o Протиріччя між героєм і його ідеалами, з одного боку, і дійсністю - з іншого. o Іронія трагічного + комічного. o Переплетіння і взаємопроникнення казково-фантастичного плану з реальним. o Протиставлення світу поетичного і світу буденної прози.

Е. Гофман "Золотий горнець". назвати взірцевим щодо відтворення двоплановості світу,двоплановості існування героя-поета - в реальному побутовому просторі і в просторі безмежному, фантастичному, породженому уявою юного студента з душею митця - Анзельма. Звичне, земне життя Анзельм проживає в Дрездені, до найдрібніших деталей топографії точно відтвореному. Він спілкується з його бюргерською елітою - конректором Паульманом і його дочкою Веронікою та її залицяльником Геєрбрандом. Очима закоханого дивиться він на гарненьку міщаночку Вероніку. Другий світ, у якому час від часу опиняється Анзельм, - це фантастична Атлантида, де панують дивна краса і чудовий спокій. У ньому буденний архіваріус Ліндгорст перетворюється, скинувши сіру земну оболонку, на духа вогню могутнього Саламандра. У ньому чарують своєю красою і співом блакитноока дочка Ліндгорста-Саламандра Серпентина та її сестри золотаво-зелені змійки невимовної гнучкості й краси. Світ філістерів стабільний, нездатний перетворюватися. У ньому панує сіра нудьга. Він не зловісний, а просто несумісний з поезією і красою. Е. Гофман"Малюк Цахес, на прізвисько Цинобер". Повість-казка "Малюк Цахес" складається з образів-гротесків, гротескних ситуацій. Вона є узагальненим гротескним образом німецької дійсності. Гротескним є карликове князівство Керепес, в якому розігрується дія, гротескні князі Пафнутій і Барсануф, їхній двір і бюрократія, гротескна політика країни. загадковий феномен, завдяки якому одні люди можуть відчужувати в інших людей їхню працю й таланти і ставати в їхній свідомості не тими, ким вони є насправді. У повісті-казці Гофмана ці загадкові сили втілені в трьох золотих волосинках, якими добра фея Розабельверде наділила маленьку й злу потвору Цахеса..  Художній світ розпадається на два: звичайний, де малюк виглядає потворним і безсилим, і той, де Цахес стає поважним міністром князя. Сам герой не помічає першого світу. Не помічають його й ті, хто йому допомагає просуватися по службі. Це високоосвічений філістер професор Мош Терпін, який «всю природу помістив у підручник Цахесу допомагають набрати силу сановники й міністри, нарешті, сам володар карликового князівства, князь Варсануф — достойний спадкоємець знаменитого Пафнуциуса, що звелів колись викорінити поезію, бо за допомогою неї запроваджуються «несумісні з суспільним порядком звички».можновладці дають йому реальну силу.

Гофман писав в епоху політичної реакції, яка установилася на більшій частині Європи після наполеонівських війн. Особливо відчутною вона була у відсталій, феодально-монархічній, роздрібненій на князівства Німеччині. Письменник бачив жалюгідність карликових монархів, схожих на Варсануфа, духовне убозтво дворянства, чиновників, буржуа. Він на собі відчув ворожість суспільства, де влада належить цинноберам. Достойні люди виявляються незаслужено ображеними або осоромленими Історія маленького Цахеса — це гостра соціальна й політична сатира, спрямована проти малих і великих деспотів, які піднеслися за допомогою несправедливості, обману, насильства, підлості. Соціальний устрій, при якому злі нікчеми можуть паразитувати на праці інших людей, вирішувати їхні долі, видається письменникові безумним. Гофман попереджує реальних цинноберів про те, що їхня кар’єра скінчиться трагічно. героєм-ентузіастом є студент Бальтазар. -творче начало і протистоїть не лише Цинноберові, а й професору Мошу Терпіну. виникає образ вискочки-авантюриста, який невідомо як посідає чуже місце і привласнює владу  

 

53.


17.06.2015; 15:17
хиты: 752
рейтинг:0
Гуманитарные науки
литература
мировая литература
для добавления комментариев необходимо авторизироваться.
  Copyright © 2013-2024. All Rights Reserved. помощь