пользователей: 30398
предметов: 12406
вопросов: 234839
Конспект-online
РЕГИСТРАЦИЯ ЭКСКУРСИЯ

50.Філософсько-естетичне тло поезії М.Вороного (цикл «Елегії», «Ad Astra»).

У віршах циклу «Весняна елегія» (1904) письменник малює картини громової бури яка «галузі зелені ламає, кольори обриває», створює способи-символи страшні хмари – сумні думи, сонце – відновлення землі й т.п.. Автор відмінюється до пейзажної лірики. Так, наприклад, у поезії «Соловейко» він майстерно описує чудовий процвітаючий весняний сад з веселим щебетанням солов’я, у поезії «Хмари» – діброву, травичку, квіти, які жадають сонця. Поруч із пейзажними картинами у віршах присутні соціальні мотиви. Музику неба, що приймається музикою кулемет, спостерігаємо в циклі М.Вороного “Adastra”. Ідеї М.Вороного, як і раніше, у циклі “Adastra” збігаються з ідеями А.Шопенгауера. Він, як і німецький філософ, пропонує музику: “безпосередню об’єктивізацію і знімок всієї Волі”. Музика, на його думку, – мова почуттів та пристрасті, як слова – мова розуму, свідомості. Особливо ці якості відсу- ваються у вірші “Sphrenmusik”, музика неба. На рівні безпосереднього відчуття Космосу, автор змальовує свою давню мрію-красу-ідеал, у небесному співі. Цей спів надихає ліричного героя на “згуки ясні”, що гаснуть та “лебедять”, западають у його душу і, напевно, народжують кращі ідеї і творіння. Звичайно М.Вороному цікавий процес народження Творчості, того підсвідомого “повного краси раювання”, яке неможливе без титанічного оркестру, симфонію якого пропонує музика неба. Створюючи гармонію музичних зоряних явищ, автор протиставляє зоряне небо та моральний закон, що заважає відтворенню кращих витоків душі. Інтерпретація морального закону обертається у третьому вірші циклу “Ad astra” “Зоряне небо” в кулемет, який “крає музику сферичну Розгойданих планет”, які є результатом земного оркестру, що вигравати може тільки псалми.

 


13.12.2015; 16:18
хиты: 226
рейтинг:0
для добавления комментариев необходимо авторизироваться.
  Copyright © 2013-2024. All Rights Reserved. помощь