Виробничий етап редакційно-видавничого процесу починається заздалегідь — з вибору видавництвом поліграфічного підприємства та укладання угоди з ним на друкування видання. Після цього здійснюють передачу оригінал-макета з усіма необхідними документами.З цієї миті вся подальша робота з перетворення оригінал-макета в конкретне видання здійснюється за межами видавництва. На цьому етапі є кілька важливих процесів, які не можуть завершитися без участі редактора.
1. Звіряння й підписання до друку відбитків художнього оформлення, зроблених після кольороподілу.
2. Звіряння й підписання до друку чистих аркушів внутрішньої частини видання перед формуванням книжкового блока.
3. Звіряння й підписання до друку сигнального примірника.Видавнича практика засвідчує, що редакторський контроль на цьому, завершальному, відрізкові складного шляху проходження видавничого оригіналу приховує у собі немало прикрих несподіванок. Наведемо деякі з них, які змусять насторожитись видавця.
Можливі помилки в художньому оформленні:
• невідповідність гами кольорів, запропонованих у макеті художника видавництва, та реальним друкарським відбитком; буквені помилки у прізвищах авторів та заголовків видань, які запрограмовані були поверховим читанням редактора;буквена чи й текстова розбіжність між написами на обкладинці і корінці видання;
Можливі помилки в книжковому блоці:незаповнені текстом суміжні сторінки якогось аркуша;невідповідність ілюстрації змісту текстівки;перевернута сторінка (а то й цілий аркуш).Отже, якісне завершення виробничого етапу, як і в цілому редакційно-видавничого, значною мірою залежатиме від того, наскільки злагоджено попрацювали всі служби видавництва на двох попередніх етапах. Якщо не враховувати технічних вад друку, що інколи трапляється з вини друкарні, витоки всіх інших, явних і прихованих, помилок, які стають помітними вже після виготовлення готового накладу, беруть початок усе ж у видавництві.