пользователей: 30398
предметов: 12406
вопросов: 234839
Конспект-online
РЕГИСТРАЦИЯ ЭКСКУРСИЯ

Етика і естетика держави. Образ держави та іміджева політика.

 

Інститути сучасної держави і її діяльність повинні відповідати етичним критеріям. Існує потреба в глибокому осмисленні моральних підстав держави, її  моральних цілей , засобів і способів здійснення державної влади . На це націлена політична етика , яка задається питаннями моральності інститутів держави , законів , а також моральних якостей посадових осіб. Показово , що політична етика - це одночасно етика інститутів і етика чеснот. Інститути в моральному сенсі забезпечують людську поведінку зовні , а чесноти стабілізують цю поведінку зсередини. Зазначимо появу специфічної етики державної служби , а також спроби дати моральну оцінку інститутам влади як центральним ( парламенту , президенту, уряду ) , так і місцевим.
Інститути держави полегшують людям моральну поведінку і певною мірою здатні виправити моральні відхилення в поведінці людей. Найкращими вважаються ті інститути держави. , які не передбачають якоїсь особливої ​​моральності громадян , але дозволяють досягати своїх цілей , користуватися правами , сприяти загальному благу.
Однак ці інститути не здатні замінити моральність індивіда . Більш того , чесноти , якими володіють політичні діячі та громадяни є передумовою етики держави. Чесноти - високоморальна поведінка, що стала звичкою . Класичні уявлення про основні чесноти пов'язані з чотирма ( кардинальні чесноти ) : мудрість , справедливість , мужність і поміркованість . У сучасній державі, громадянин повинен володіти моральними задатками , які давали б можливість , як цьому громадянину , так і всім учасникам відносин досягати своїх цілей , використовуючи існуючі інститути держави.
Проблема естетики влади і держави, стала розглядатися  переважно у зв'язку з недемократичним ( тоталітарними ) державами. Саме для цих держав характерні претензії до насильницької гармонізації всіх областей життя, прагнення створити красиву видимість , естетизувати політику , здійснити театралізацію соціальної дійсності. Фактично в тоталітарній д-ві все оповито покровом естетики влади.
Сучасна д-ва , забезпечуючи плюралістичну демократію , не втручатися в культурне життя суспільства . Однак це не означає , що в умовах демократичного ладу питання забезпечення естетики влади і д-ви не є істотними . Досить очевидна роль д -х символів (президент , герб , гімн , прапор ) , ритуалів (порядок прийняття законів , укладення договорів , проведення референдумів ) , формування д-ї міфології ( способу життя , національних якостей). Особливо виділити міф як універсальний спосіб людського світоіснування з широкими можливостями його використання для критичного сприйняття світу. (напр. соціальні  ілюзії , свідомо поширювані в суспільстві для досягнення певних цілей)
Сучасна д-ва прагне бути естетичною у всіх різноманітних формах свого прояву на шляху досягнення гармонії з суспільством і індивідом , що безпосередньо пов'язано з діяльністю ЗМІ . Використовуючи документальні та художні форми , ЗМІ створюють іміджі політичним партіям , держ. діячам  , інститутам держвлади і т.д. Іміджі - цей свого роду ярлики , які поряд з особливостями , притаманними конкретним особам , інститутам , програмам включають штучно представлені характеристики . У сучасних д-вах відзначається тенденція зростання значення «політики театру» , технології створення іміджів політичних діячів , найбільш бажаних інститутів д-ви , привабливих форм здійснення влади та інших образів. Багато в чому цілеспрямованою діяльністю ЗМІ створюється естетика сучасної держави.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


10.03.2016; 23:28
хиты: 175
рейтинг:0
для добавления комментариев необходимо авторизироваться.
  Copyright © 2013-2024. All Rights Reserved. помощь