пользователей: 30398
предметов: 12406
вопросов: 234839
Конспект-online
РЕГИСТРАЦИЯ ЭКСКУРСИЯ

4 курс 2 семестр:
» гена
» мартинов
» дек
» дек 2
» дек 3
3 курс 2 семестр:
» СССР
» ccch 2
3 курс 1 семестр:
» CИД
» СИД 2
» rubel
» Папенко
2 курс 2 семестр:
» Мотрук
» СИТ
» Котляров
» Мельничук
II семестр:
» второй модуль Россия
» Первый модуль Россия
» Давня
» Екзамен Українська Етнологія
» English
» Античність
» етнологія
» Первый модуль Этнология
» первый модуль - нова история Украины
» первый модуль - нова история Украины 2
» второй модуль философия
» Українська мова
» Спецкурс - греки
I семестр:
» История первобытного общества
» История Древнего Востока

21. Розвиток культури в Московській державі в XIV-XV ст.

1) Одним з яскравих проявів культурних традицій в Москві був розвиток письменності і освіченості. Навіть прості городяни володіли елементарною грамотою, а з ім'ям купця Василя Єрмоліна пов'язано складання одного з літописів (до нього літописі писали тільки ченці). Досить освіченими були канцелярійські службовці-дяки, а посольські дяки зобов'язані були знати європейські мови. З'явилася в Москві і папір. Ранній пам'ятник московської письменності - Сійское Євангеліє (1339 рік) говорить про те, що складалася особлива московська школа літописання. Москвичі не були чужі науці. При будівництві храмів і будинків потрібно було робити досить складні розрахунки, застосовувати важелі. Елементарні знання прикладної фізики та хімії потрібні були в сталеварній справі, в інших ремеслах. Великий інтерес викликали астрономічні явища: комети, затемнення Сонця і Місяця ретельно записувались літописцями. Складні обчислювальні таблиці складалися для встановлення дат церковних свят. Історичні знання освічені люди отримували в першу чергу з руських літописей. У Москві були складені великі пам'ятники літописання, такі як Звід митрополита Кипріяна (1408 рік), Звід митрополита Фотія (1418 рік). В узагальнюючому пам'ятнику літописання 15 століття-Московському літописному зводі 1480 року підведені підсумки збирання Русі навколо Москви та створення єдиного російськой держави. Інтерес до історії інших країн виявився у створенні хронографа, в якому вперше історія Русі розглядалася як частина всесвітньої історії.

2) У московській літературі найбільш поширеним був жанр житій (бібліографій духовних і світських осіб, визнаних християнською церквою святими), але в московській літописі включалися також повісті, що розповідають про найбільші події, подвиги і героїв: "Повість про тохтамишове розорення", "Ходіння Пимена в Царьград", "Задонщина" та інші. У літературі та громадської думки Москви того часу зустрічаються елементи європейського відродження, тобто повернення до струменів античного мистецтва. Ці елементи знайшли відображення і в архітектурі, передусім при будівництві нових будівель соборів московського Кремля. Розвиток живопису пов'язані з творчістю видатного іконописця древньої  Русі Андрея Рубльова. Будучи монахом, він брав участь у розписі Благовіщенського собора московского Кремля, створив Пишну рукопис зі слайдами "Євангеліє Хитрово", більшу частину розпису Спасо-Андроньева монастиря. Однією єдиною ікони "Трійця" було б достатньо для того, щоб його ім'я стало безсмертним. У 14 столітті на Русі з'явилася оформлення княжих, земельних і міських гербів. На гербі Москви зображений скаче вершник, що вражає копьем дракона. Вершник на коні з'явився на князівських печатках ще за часів Александра Невского. Це було зображення самого великого князя, але в руці у нього був меч, а не спис. Після невеликої перерви це зображення знову з'явилося, я остаточно утвердилося на емблемі при Дмитрі Донському. ГеоргіємПобідоносцем назвали московским вершником в першій половині 18 століття. 

 


03.11.2014; 14:16
хиты: 272
рейтинг:0
для добавления комментариев необходимо авторизироваться.
  Copyright © 2013-2024. All Rights Reserved. помощь