Р вірування океанських народів складні і різноманітні; зустрічаються пережитки тотемізму та розвинути форми анімізму і магії. основу всіх ре уявлень є пояснення поняття „мана”. Цей термін меланезійського походження, означає невиразну не матеріальну силу, своєрідний флюїд, який може пронизувати живі і не живі тіла людей, тварин, рослин. Може переселятися із людини в людину, збільшуватися або зменшуватися. Кожен хто їм володіє повинен дбати про те щоб не витрачати його не розумно. Володіння вел кількістю мани дає людині авторитет і владу, фізичну силу і мудрість, майстерні руки і світлий розум. Вожді, жерці, сильні воїни, кваліфіковані ремісники. Мана не пов’язана з якимось конкретним предметом але людиною, значне накопичення її в одному місці не безпечно для людини. Дотримання табу і наказів утримує ману в людині, якій вона належить, а несподіваний перехід її до іншої особи може нашкодити їм обом. Так концепція мани підтримувала систему суспільних залежностей. Поширеним було уявлення, що прості люди не мають достатньо мани, тому мають підкорятися тим в кого її більше. Щоб підлеглі не могли присвоїти ману вождів було введено низку заборон і табу. Дотримання табу полягало в тому що певні предмети, місця і види діяльності були недоступні для простих людей. Найбільше мани в вождя, тому він особисто, всі предмети яких він торкався, його сліди ставали табу. Порушення табу вело до страти. Усе це сформувало найхарактерніший компонент вірувань остров’ян Океанії – культ вождів, як живих, так і померлих. Незалежно від кількості мани людина має душу, яка після її смерті відповідно до її суспільного становища переселяється або в країну мертвих або в країну вічного щастя на райському острові. Лише души знатних вождів продовжують жити після смерті, а души простолюдинів одразу гинуть. Поховальний ритуал засвідчує соц нерівність. Існують елементи анімізму і політеїзму, які на деяких архіпелагах еволюціонував в монотеїзм. Найбільша повага: боги Тангароа, Тане, Ронго, Ту.