573-621 рр – початок історіописання пов’язано з царевичем Шітоку Тайшьо.
(Перші міфологічні записки про богів): Тенно – кі («записки про імператорів»)Коккі («Літопис державних справ»)Писемність на основі китайської ієрогліфіки. Коджікі («Записки про справи давнини») + Ніхон Шьокі (ніхонгі) – «Аннали Японіх» - Це перша офіційна історіографія подій в Япоіїї від створення світу до 8 ст.
Оскільки міфологічне обгрунтування легітимності правлячої династії було до того часу більш-менш закінчене, на зміну міфологічно-літописному зводу в період Нара прийшли погодні хроніки.(Шьоку Ніхонгі «Продовження анналів Японії» - автор Сугано Мамічі)
Загальною властивістю міфологічного-літописних зводів і хронік є те, що вони були розраховані не на сучасників подій, а на їхніх нащадків. Саме в їхній свідомості повинна була скластися модель минулого, яку конструювали укладачі хронік. Однак хроніки відрізнялися від більш ранніх пам'яток істотними особливостями.
Якщо «Кодзікі» і «Ніхон Сьокі» зробили серйозний вплив на всі жанри словесності (поезію, прозу і історіографію), то безпосередній вплив «Секу Ніхонгі» обмежувалося, по перевазі, власне історичною думкою, яка остаточно виділилася як самостійний жанр словесності. У «Секу Ніхонгі» вже не зустрічаються художні описи характерів і вчинків. Набагато менше в ній запозичень з китайських робіт. У «Секу Ніхонгі» хронологія (з точністю до дня) зробилася основним принципом побудови тексту.
-на відміну від більш ранніх пам'яток, записи «Секу Ніхонгі» велися одночасно з відбувалися подіями, а не фіксували давно минуле.
-Удосконалювалася і «технологія» літописання. Для складання «Ніхон Сьокі» знадобилося 39 років, а для «Секу Ніхонгі» - тільки 6.
-Деталізація опису супроводжувалася скороченням простору, охоплюваного оповіданням.
-Головними об'єктами опису хроністів як і раніше залишилися правитель і його безпосереднє оточення.У кожного відрізка часу міг бути тільки один «господар».
-раніше імператори описувалися як активно діючих фігур, у зв'язку з чим оповідання охоплювало велику територію, то тепер вони (і їх найближче оточення) зображувалися переважно в сакральному центрі -Палацом.
-запозичуючи формальні особливості ведення хронік, яп. відкинули важливі особливості кит. історичного мислення. якщо кит. хроніки в кінці кожного правління зазвичай давали оцінку діяльності кожного імператора, то яп. обмежувалися перерахуванням його достоїнств або взагалі відмовлялися від такої оцінки.
- цілі складання хронік: довести легітимність правлячої династії, створити загальнодержавну ідеологію, а також бажання виглядати «цивілізованою» державою в очах Китаю і Кореї.
+ праці
Ніхон Кокі «Наступні Аннали Японії» - Фуджівара Фузоцугу + Фуджівара Оцугу. Роки опису – 792 – 833. 40 сувоїв.
Шьоку Ніхон Кокі («Продовженння Наступних Анналів Японії») – Томо Йошіо + Харудзумі Йошітада. Роки – 834 – 850 рр. Фуджівара Йошіфусу – куратор. 20 сувоїв.
Ніхон Монтоку –тенно джіцуроку «Справжні записи про царювання імпратора Японії Монтоку» - Сугавара Корейоші. 850 – 858 – 10 сувоїв.
Ніхон Сюндай Джіцуроку «Справжні Аннали про три царювання в Японії» - Окура Йошіюкі + Фуджівара Токіхара.
Мійоші Кійоюкі – 847 – 918 рр. Вирахував що Джімму в Японії з 660 р. до н.е.
Руйджьо Кокуші «Класифікована національні історія» - Сугавара Мічідзане(845 -903) писав під наглядом Фуджівари. Начебто 200 сувоїв, лишилося 62.
Ніхон кіряку «Короткі Японські записи» - 34 тома. Автор невідомий. Історія написана в епоху Хейян. Остання дата – 1036р.
Реккокуші моногатарі – збірка найдавніших історичних повістей.Ніхон шьокі. Шьоку ніхонгі. Ніхон кокі. Шьоку ніхон кокі.Ніхон монтоку тенно джіцуроку.Ніхон сандай джіцуроку)6!
Окагамі «Велике дзеркало» - Фуджівара Таменарі.перший твір у стилі Моногатарі. Оповідь діда на 8 сувоїв(про клан Фуджівара)
Ейга Моногатарі «Повість про славу» - Акадзуме Емон. Те саме тільки 40 сувоїв. 887 – 109. Перший історичний твір в літературному викладенні. Подїї в хрон.порядку але мало достовірності.
Імакагамі «нинішнє дзеркало» - Фуджівара Тамецуне. Написана події 1120 – 1170.
Мідзукагамі «Водне дзеркало» - Накаяма Тадачіка, від Джіму до 750 р.
5.