пользователей: 21211
предметов: 10450
вопросов: 177346
Конспект-online
зарегистрируйся или войди через vk.com чтобы оставить конспект.
РЕГИСТРАЦИЯ ЭКСКУРСИЯ

I семестр:
» Античка

Сформулюйте основні думки Ф. Ніцше щодо аполлонівського та діонісійського початків у трагедії - згадуємо веселий семінар з Анною Констянтинівною, коли ніхто не знайшов відповідь на це запитання і всі отримали -2.

Фрідріх Ніцше народився у 1844 р. у Німеччині. У 1871 він написав, а в 1872 р. опублікував свою першу велику наукову працю «Народження трагедії з духу музики».

Аполлон(Феб, Делій, Піфій) – божество сонячного світла. У грецькій міфології один із 12 олімпійських богів. З 5 ст. до н.е. його культ поширений у Римі. Бог світла. Тому його культ пов'язаний з пророцтвами, котрі проливають світло на волю богів. Бог гармонії. Відтак – пов'язаний з мистецтвом музики. На бенкетах богів на Олімпі він супроводжував грою на кітарі спів Муз. Звідсіля – один із основних атрибутів Аполонна – кітра або ліра, що символізує його роль покровителя мистецтв. Виступає в якості організатора соціально-політичного життя й моральних норм. Отже, аполоннівське начало асоціюється зі світлом, гармонійною красою, порядком, знанням і розумом.

Діоніс(Вакх, Бромій, Дифірамб) – бог рослинності, родючості, покровитель виноградства та виноробства. Пов'язаний із підземним світом, тому міг набути подобу змія. Ритуали-свята на честь Діоніса були також ритуалами на честь померлих. Саме імя Діоніс фракійського походження. Фракійською мовою воно значило «син бога». Інше імя бога Вакх теж походить з Фракії. Тому вважається вірогідним такий варіант, що його культ прийшов до Греції із Фракії. Одначе, з іншого боку, культ Діоніса археологи та історики знаходять у памятках Крито-Мікенської цивілізації.Основою характеристикою культу Діоніса був екстаз, тобто нестяма, несамовитість, у котру впадали під час вино пиття та безумного танцю. В оргіях мешканців Аттики на честь Діоніса брали участь лише жінки. Вони впадали у стан священної істерії, трансу. Бігали по горах, лісах, полях. Їм здавалося, що вони бачать, ніби із землі течуть ріки, наповненні медом, молоком, вином. Могли розірвати на шматки будь-яку тварину, що потрапить їм на очі, потім їсти сире м'ясо, бо воно символізує плоть Діоніса, і від цього вони набираються більшої сили.

Діонісійський першопочаток  - з інстинктивним піднесенням, істиною, осягненою в містеріях, а якщо з красою, то дикою і неприборканою.

________________

Аполлон у грецькій міфології один з олімпійських богів. З 5ст. до н.е. його культ поширений в Римі. Аполлон – бог світла та гармонії. Його культ пов'язаний з пророцтвами, котрі проливають світло на волю богів та з мистецтвом музики. Основні атрибути Аполлона – кітара або ліра, що символізує його роль покровителя мистецтва.(він супроводжував спів Муз цим інструментом) Аполлон  виступає також в якості організатора соціально-політичних та моральних норм. Аполлонівське начало асоціюється зі світлом, гармонійною красою, порядком, знанням та розумом.

Діоніс – бог рослинності, родючості, покровитель виноградарства та виноробства, також він пов'язаний з підземним світом. Культ Діоніса виник за крито-мікенської доби в критян, потім поширився в ахейців, однак був майже забутий. Знову відродився приблизно у 7ст.до н.е. Основною характеристикою культу був екстаз, тобто нестяма, несамовитість, у котру впадали під час винопиття та безумного танцю. (також.. в оргіях мешканців Аттики на честь Діоніса, які відбувалися раз на 2 роки на горі Парнас, брали участь лише жінки. Вони впадали в стан священної істерії, трансу. Бігали по горах, лісах, полях і могли розірвати на шматки будь-яку тварину, і з’їсти її м'ясо, бо це символізувало Діоніса. Водночас Парнас був одним з місць перебування Аполлона та муз, святилищем поезії).
 


14.01.2014; 23:07
хиты: 239
рейтинг:0
Гуманитарные науки
литература
античная литература
для добавления комментариев необходимо авторизироваться.
  Copyright © 2013-2016. All Rights Reserved. помощь