пользователей: 21211
предметов: 10450
вопросов: 177346
Конспект-online
зарегистрируйся или войди через vk.com чтобы оставить конспект.
РЕГИСТРАЦИЯ ЭКСКУРСИЯ

I семестр:
» mod

10.Західноєвропейський костюм періоду пізнього Середньовіччя. Франко-бургундська мода (ХІV - ХV ст.). Художні виражальні засоби творення костюму.

Франко-Бургундські МОДА Бургундський двір - один з найбагатших у Європі. Моди бургундського двору - еталон краси та витонченості. Моди періоду XIV-XV ст. носять назву придворних бургундських мод. «Карнавалом мод» називають цей період в історії костюма, враховуючи часту зміну костюмів при французькому дворі. Химерність, подовжена силуету, вишуканість ліній - характерні риси бургундських мод. У період пізнього середньовіччя існувало класове розходження в одязі. Зрозуміло, що різноманіття форм, строкатість тканин, екстравагантність, обробка костюма зубцями і бубонцями - привілей багатого бюргерства і феодалів. Знову ж, це викликає неприховане обурення і є предметом насмішок для охоронців моралі (Духовенства), які вважають такий одяг найбільшим гріхом. Мистецтво та костюм середніх віків. У той же час в костюмах простих людей з часів раннього середньовіччя суворий вигляд зберігається без змін. Герцогство Бургундія в політичному і культурному відношенні перевершувало ослаблену війною Францію. Це герцогство розвинуло форми, створені французами, до досконалості. Костюм цього періоду створювався в колі феодалів і підкреслював зневага до праці. Бургундська мода була зразком для наслідування і викликала захоплення всієї Європи. Число одночасно надягають одягів збільшується.

Чоловічий костюм Нижня одяг.

• камиза була як і раніше нижнім одягом.

• У моді короткий пурпуан, як і колись, до нього прив'язували панчохи-штани. Пурпуан міг служити і верхньої одягом. Якщо ж нога не відрізнялася стрункістю, то її форму підправляли прокладеної і пришитою до панчіх зсередини підкладкою з клоччя.

 

Тканини. Всі предмети шили з дорогих тканин - шовку, оксамиту, вовни, парчі. Камиза шився з тонкого полотна.

Головний убір. Найпоширенішим головним убором був капюшон з оплечьем, прикрашений зубцями і бубонцями. Капюшон часто був пришитий до Плашил. Знати як і раніше носила очіпок, а зверху на очіпок надягав фетровий або суконний ковпак з полями або без них, за формою нагадує усічений конус.

Зачіска. У моді найрізноманітніші види зачісок: і локони, спадаючі до плечей, і коротке волосся.

Прикраси. Чоловіки носили фібули, багате прикрашені пояси, персні, зап'ястя.

Додатки. На поясі кріпили парчеву або шкіряний капшук, прикрашений витонченими візерунками, металевої обкладкою, шиттям, до поясу на ланцюжку підвішувався кинджал. На ремені через плече підвішувався баранячий ріг.

Доповненням до костюма були тростина, рукавички. Перчать- Частина III. Мистецтво та костюм середніх віків Про ки на обидві руки одягали лише під час полювання. Рукавички знімали і ховали за пояс при вході до церкви і під час танців. А зазвичай на руку надягали одну ліву рукавичку, а праву тримали в руках.

 

ЖІНОЧИЙ КОСТЮМ

Враження подовженого силуету досягалося вузькими плечима, завищеною талією сукні, довгою неширокої спідницею, високим головним убором. Весь силует набував S-подібне положення (рис. 30).

Естетичний ідеал. Жінка повинна бути крихкою з вузькими похилими плечима, але головне - з високим чолом.

Нижня одяг. Нижня одяг складалася з двох суконь.

• Перше - нижнє - туніка.

• Друге - верхнє-котта.

Нижня одяг стає ще вже. З боків, спереду ліфа, по вузьких рукавах виконувалися розрізи, які стягувалися, застібаючись на гудзики, або шнурівкою.

• Поверх нижньої одягу надягалось верхнє плаття - роб - із завищеною відрізний талією, підперезаний ІЗ Історія костюма  Жіночий костюм пізнього середньовіччя під грудьми, спереду з трохи укороченою неширокою спідницею, а ззаду – з шлейфом. Довжина шлейфу залежала від соціального положення і дуже строго регламентувалася законом. Наприклад, шлейф королеви міг бути довжиною в одинадцять ліктів; принцеси, герцогині – довжиною не більше восьми ліктів і т. п. Що становище в суспільстві, тим більше довгим міг бути шлейф. Церква називала їх «Чортовими хвостами» і вела постійну боротьбу з ними. За порушення встановленого регламенту покарання було суворим – відлучення від церкви. В Італії був встановлений мірний камінь, стражник відтинав мечем надлишки шлейфу. Плаття мало глибоке декольте трикутної форми ззаду і спереду. Декольте закривалося вставками з іншої тканини. Дуже часто низ сукні та виріз декольте обрамлявся соболиним, горностаєвим, куньим хутром. Тканини для сукні розшивали узорами, дворянське сукню прикрашали своїми фамільними гербами. Рукава закривали кисть. Топ роб в перекладі з французької - довге зі шлейфом. Епоха середньовіччя - епоха епідемій, чуми і холери. Від численних воєн і хвороб помирає більше 80% населення. У моді вагітна жінка. Жінки на живіт поверх сукні накладають босі – невеликі простеганние подушки. Вони мають ще одне значення - плаття в талії піднесено і одним витонченим рухом руки зручніше підібрати низ сукні, ніж підбирати його з усіх боків.

• Зверху надягали сюрко, яке стає коротким, типу душегреі, що закінчується на стегнах. Сюрко виконувалося з великими проймами, через які проглядалася вся фігура. Церква називала ці пройми не інакше, як пекельні вікна. У сюрко спинка могла бути подовженою, тобто зі шлейфом.

Верхній одяг. У моді плащ, застібається попереду на гудзики.

Кольори. У моді темні приглушені кольори.

Зелений - колір надії. Наречені надягали зелені сукні.

Тканини. У костюмі використовувалися такі тканини, як шовк, парча, тафта, оксамит, еластичне сукно, шарлах. Використовувалася тканина на лляній основі – з Німеччини. З Туреччини, Сходу, Монголії та Іспанії привозили нові фасони для підживлення уяви місцевих модельєрів і дивовижні тканини. Головний убір.

• У моді головний убір Еннен - ​​високий (виходячи з приміщення, жінка змушена була присідати), конусоподібний. Знову ж, його висота регламентувалася законом.

• Найефектніший головний убір «метелик» - споруда у вигляді дротового каркаса, за формою крил метелика, зверху на ньому кріпилася вуаль.

• Валики - на волосся надягали вигнутий валик і покривали витонченої сіткою.

• «Коробочки» - на голову надягали вінець з коробочками, які розташовувалися саме над вухами. Завитки волосся з скронь збиралися в ці коробочки.

• «Роги» - на голову надягав головний убір у вигляді рогів - головний убір відрізнявся вишуканою складністю. Зверху на головний убір накидалася вуаль.

• Як і раніше носили пишаюся.

Зачіска. Краса зачіски втрачає своє значення. Щоб подовжити шию, жінки голять волосся на потилиці на два пальці. Мода зобов'язувала мати високий лоб. З цією метою голять волосся надовбами на два пальці і вищипують брови. Жінки, під впливом церковних догм, змушені під головним убором ховати волосся. Банщики були перукарями - їх називали цирульниками. Вони голили, стригли, могли поставити п'явки і вирвати зуб. Головних уборів у той час було багато, тому зачісок того часу практично історія не знає. Прикраси. Витонченість і вишуканість тієї епохи підкреслювали: масивні ланцюги на грудях; до 20 кілець на пальцях; в руці жінка завжди тримала носовичок для обмахивания з куточком - зображенням золотого сердечка; намисто на шиї з крихітних емалевих слезок і золотих сердечок; декоративні пояси; різні намиста; витончені пряжки; бубонці; до поясу кріпили декоративно прикрашене дзеркало, амулет з воску; зубочистка- позолочений кіготь сокола; дзвіночки; хутряні облямівки; дорогі візерункові матерії, заткані золотом і сріблом, найтоншим фламандським мереживом, що ввійшли в моду. Взуття. Взуття було подібна по увазі з чоловічою, але таких перебільшених шкарпеток не мала.

 ОДЯГ СЕЛЯН Одяг селян протягом усього періоду середньовіччя не змінювалася. Вона зберегла свою форму, яка показувала пристосованість до праці. Чоловічий костюм і раніше складався з сорочки, штанів і короткого плаща. На ногах повстяні, шкіряні напівчоботи, або чоботи, або дерев'яні черевики. Жінки носили довгі їй, до ступень, спідниці, короткі накидки, на голові - очіпки. У костюмах використовували грубе сукно, льон низького якості.

 


хиты: 0
рейтинг:0
Гуманитарные науки
изобразительные искусства
фотография
для добавления комментариев необходимо авторизироваться.
  Copyright © 2013-2016. All Rights Reserved. помощь