пользователей: 30398
предметов: 12406
вопросов: 234839
Конспект-online
РЕГИСТРАЦИЯ ЭКСКУРСИЯ

рактат англійського філософа Томаса Гоббса,

присвячений проблемам держави. 

Робота створювалась у період буржуазної революції в Англії. Т.Гоббс на той час був вчителем, та викладав у родині багатого дворянина. На написання цієї роботи філософа наштовхнули події, які він бачив на вулиці: перехід від абсолютної монархії, громадянські війни, репресії короля, “короткий” та “Довгий” парламенти, що показали свавілля влади. Він намагався обміркувати ці події, оскільки був консерватором за своїм соціальним напрямком, він вважав революціонерів ворогами, що не розуміли, що повертаються до “природного стану”.Левіафан — ім'я біблійного чудовиська, зображеного як сила природи, яка принижує людину. Гоббс використовує цей образ для опису могутньої держави («смертного Бога»). 

При створенні теорії виникнення держави Гоббс відштовхується від постулату про природний стан людей «Війна всіх проти всіх» (лат. Bellum omnium contra omnes) і розвиває ідею «Людина людині — вовк» (Homos homini lupus est). 

Люди, у зв'язку з неминучим винищенням при перебуванні в такому стані довгий час для збереження своїх життів і загального миру відмовляються від частини своїх природних прав і згідно негласно укладеному суспільному договору наділяють ними того, хто зобов'язується зберігати вільне користування збереженими правами — державу. 

Державі, спілці людей, в якій воля одного (держави) є обов'язковою для всіх, передається завдання регулювання відносин між всіма людьми.У першій частині він надає поняття природного права (Jus naturale) — це свобода людини використовувати власні сили на свій розсуд, для захисту власної природи, власного життя. Природне право надає людині свободу робити усе те, що за її судженнями є найбільш розумним та вірним. Природний закон (lex naturalis) — загальне правило, згідно з яким людині забороняється робити те, що є згубним для її життя чи позбавляє людину засобів для самозахисту. Природний закон також забороняє нехтувати тим, що людина вважає найкращім засобом для збереження життя. Тобто можна сказати що Гоббс дає поняття закону як зобов'язання, а права як свободи. Значення цих двох понять автор трактує так: у природному стані кожна людина керується своєю власною головою, і не існує жодного засобу, який не можна було б використати заради захисту від своїх ворогів, у цьому стані людина має право на все, навіть на життя другої людини. Змінює ситуацію закон, який притаманний саме стану громадянського суспільства, і цей закон говорить про те, що кожна людина повинна добиватися миру, якщо вона ставить собі мету досягти його; якщо ж вона не може досягти миру, то вона може використати будь-які засоби, які дадуть їй перевагу на війні.У розділі другому, йде мова про становлення, розвиток, та функціонування держави. Томас Гоббс є одним з творців договірної теорії походження держави. Згідно з його вченням, держава та право з'являється як наслідок того, що люди віддають частину своїх прав державі, для того щоб держава могла захистити цих людей. Це необхідно тому що у природному стані люди знаходяться у стані «Війни усіх проти кожного». У цьому випадку кожна людина сама повинна захищати свої права, свою безпеку, то що. Оскільки у кожної людини є свій погляд на істинність дій та суспільство знаходиться у стані війни, не можлива домовленість як така, бо кожен буде захищати виключно свої інтереси та виключно свою точку зору. Тому Т.Гоббс й створив договірну теорію, згідно якій захист людської безпеки та людських прав покладається на представників влади. У громадянському стані суспільства держава, через своїх представників, захищає свій народ, забезпечуючи йому мирне існування. Також, у цьому розділі Т.Гоббс міркує про те, у якому випадку люди мають право на повалення влади, та держави у цілому. Це можливо лише у тому разі, коли держава починає вбивати своїх громадян, тобто вже не виконує своїх функцій по захисту людей. В цьому випадку держава перетворюється на біблейське міфологічне створіння — морського монстра. Левіафана, котрий пожирає усе. В інших випадках люди повинні терпіти державу та її владу, інакше, поваливши державу, вони повернуться до природного стану ​​і зазнають суттєвих втрат.У третьому розділі роботи Т.Гоббс розкриває сутність християнської держави та розумні способи співпраці між церквою та державою, роль релігії у житті держави та її суспільства.  "Левіафан" Томаса Гоббса вважається найзначнішою працею з політичної філософії, з-поміж написаних англійською мовою і, безперечно, входить до "золотого фонду" європейської філософської думки Нового часу. Впродовж трьох з половиною століть ця книга залишається предметом палких суперечок, інколи навіть обурень; усе це, зрештою, тільки сприяє з’ясуванню її справжньої величі. Дискусійний, провокативний характер думок Гоббса налаштовує на плідний діалог та всебічне обговорення принципових проблем ролі держав в історії народів, що й сьогодні стоять на порядку денному.

27.01.2017; 00:12
хиты: 57
рейтинг:0
Гуманитарные науки
философия
для добавления комментариев необходимо авторизироваться.
  Copyright © 2013-2024. All Rights Reserved. помощь