|
|||||||
Філософія Парменіда та ЗенонаПарменід народився в Елеї, тому приналежність його до елейської школи безперечна. Його «акме» припадає на V ст.. до н.е. Він теж є автором філософської поеми «Про природу» (від грецького «Пері Фюзіз»). Там розповідається про зустріч філософа з богинею Гіхе (богиня справедливості), яка розповіла йому таємниці всесвіту. Отож, філософія Парменіда: Пропонує єдність мислення і буття: «Мислити означає те ж саме, що й бути»; Пропонує концепцію: «Буття є, а небуття немає». Намагався знайти гармонію між ними; Говорить про безперервність буття та його постійність: «Не може бути більше буття, чи менше, воно просто Є!»; Відкриває закон виключення третього: «або є, або немає, третього не дано»; Започатковує Онтологію – вчення про буття (з грецького «онтос» – суще, «логос» – буття); Розглядав світ, як єдність видимого та невидимого, що сполучаються «еросом» (з грецького – «сполучення»); Апорії Зенона Елейського Ще один представник елейської школи - Зенон – супроводжував свої думки аргументами і зважав на можливі контраргументи. Був учнем Парменіда. Філософія Зенона: Повністю заперечує рух; Намагався з’ясувати природу та значення мислення; Займається гносеологічною проблематикою Гносеологія – наука про знання, пізнання. Вивчаючи питання механіки, чимало уваги звертав саме на проблему пізнання; Започатковує логічний аналіз філософських проблем
|
|||||||
|