пользователей: 30398
предметов: 12406
вопросов: 234839
Конспект-online
РЕГИСТРАЦИЯ ЭКСКУРСИЯ

27. Проблематика та фабула трагедії Еврипіда «Медея»

Зразком класичної трагедії у творчості Евріпіда без­перечно стала найвідоміша з його п’єс «Медея». Її сюжетом по­служив один з останніх епізодів міфу про аргонавтів. За наказом свого дядька Пелія, який відібрав трон у його батька Есона в Іолку, Ясон із групою друзів поплив на кораблі «Арго» до Колхіди, щоб здобути золоте руно. Це була умова для повернення влади Пелієм. З допомогою дочки колхідського царя Медеї, яка закоха­лася в Ясона. Медея ж приспала дракона, що стеріг руно, Ясон одніс його на корабель і разом із Медеєю й товаришами відплив додому. Медея вбила свого молодшого брата, розрубала на частини та кинула в море. Переслідувачі змушені були зупинитися, щоб зібрати останки юнака й поховати, і при­пинили погоню. В Іолку Пелій відмовився віддати владу, і Медея за це помстилася йому. Ясону довелося з нею втекти від гніву іолкських громадян, і він знайшов притулок у Коринфі. Трагедія відкривається Прологом, у якому Няня двох малень­ких дітей Медеї розповідає про нові події в домі Ясона. Він вирішив залишити Медею й одружитися з дочкою коринфського царя Креонта. Почувши скарги й загрози Медеї і боячись її помсти, цар Кре­онт наказує їй негайно залишити місто. Після довгих її молінь він дозволяє Медеї лише «днину тут зостатися», щоб вона могла обрати місце свого дальшого перебування. Медея задоволена — одного дня для здійснення помсти їй вистачить. Біль Медеї посилюється ще з двох причин. Вона від­чуває себе чужинкою серед еллінів, у неї немає жодної подруги. Медея чудово розуміє, що виправдання Ясона тим, що він піклу­ється про майбутнє дітей, брехливі й не варті довіри. Бо справж­ня причина його нового шлюбу — мрія посісти коринфський трон, захопити багатства. Виправдовуючися, він навіть ствер­джує, що Медея «одержала більш, ніж сама дала». Медея постає надзвичайно сильною натурою. Тому коли з’являється афінський цар Егей, вона, розповів­ши про свої нешастя кидається йому в ноги і просить допомогти здобути притулок в Афінах. А, вирвавши в нього присягу, спокій­но починає готувати план помсти. А для повного примирення просить дозволити їм однести нарече­ній шлюбний подарунок. Ме­деї потрібно помститися йому так, щоб назавжди зламати, щоб він ніколи не зміг бути щасливим. І тоді їй спадає на думку найжахливіше — вбити дітей, адже Ясон їх любить. І коли прибігає стурбований долею дітей Ясон, хор уже нічим не може його втішити. З палацу виїздить на колісниці, запряженій крилатими зміями, Медея з двома мертвими дітьми. Найстрашніше для неї залишилося позаду, вона здійснила помсту і тепер, спостерігаючи страждання Ясона, сповнена тріумфу. Вона відмовляє йому в можливості поховати синів і навіть попро­щатися з ними. У фіналі трагедії Медею забирає її дідусь Геліос на колісниці. Проблематика: Медея в цій трагедії діє так, як диктують її особисті прагнення, пристрасті. Це своєрідни перелом в житейській практиці софістичної теорії "людина є мірою всіх речей". Боротьба між любов'ю до своїх дітей та ревнощами, що спонукають її до помсти, є своєрідною кульмінацією розвитку трагедії. Євріпід розкриває душу людини, що страждає боротьбою між обов*зком та пристрастю, в якій, на жаль, частіше перемагає пристрасть.


28.01.2018; 20:37
хиты: 123
рейтинг:0
Общественные науки
науки о гендере и сексуальности
половое воспитание
для добавления комментариев необходимо авторизироваться.
  Copyright © 2013-2024. All Rights Reserved. помощь