Характерною особливістю ІІ етапу становлення НУЛ, що відрізняє його від аналогічних процесів в інших європейських літературах, є інтенсивний розвиток бурлескно-травестійної течії, її домінуюча роль протягом тривалого часу в літературному процесі.
. Відома у 2х різновидах: *викладання героїчного змісту зниженим простонародним стилем *змальовання високим героїчним стилем звичайного буденного життя і простонародних персонажей . Дослідники виділили 2 періоди розв бурл трав.1)10-20 рр 19ст «Енеїда» Котляревського,2)30-40 рр 19ст період наслідування або котляревщина. Білецький- Носенко напис поему « Горпинида» або «Хопленая прозерпіна». Д.Митрашко «Жабомишодраківка». Александров «Вовкулака».
Теорія класицизму поруч з такими "високими" жанрами, як ода, епопея, визнавала право на існування й ф-вання "низьких" жанрів, зокрема комедії й віршованої сатири. Саме гумористично-сатиричні жанри класицистичної поезії об'єднувала в єдине ціле стильова домінанта бурлеску. Бурлескно-травестійна поезія характеризується посиленою увагою до такого предмета зображення, як людські недоліки, які, в свою чергу, зумовлювалися соц. пороками та абсурдними недоречностям. Для творів цієї художньо-стильової течії властиві поєднання епічних, ліричних та драматичних способів моделювання дійсності засобами слова. Вершинним досягненням укр. худ. традиції попередньої доби є "Енеїда" І. Котляревського. Нечуваний успіх поеми І. Котляревського викликав цілу хвилю її наслідувань. Справжніми продовжувачами традицій "Енеїди" виявили П. Білецький-Носенко, П. Гулак-Артемовський, Є. Гребінка, JI. Бровиковський, прозаїк і драматург Г. Квітка-Основ'яненко.