Дизайнер має володіти загостреним відчуттям пропорції, точно вловлюва- ти та з’ясовувати відношення довжини, ширини та висоти предмету, його харак- терних особливостей. Образність предмету – крісло для роботи та крісло для відпочинку створені з одних і тих самих елементів, але характер меблів утворюється виключно їх пропорціями. Гармонія форми – саме пропорціями відрізняються фігури Аполона та Квазімодо – гармонія в пропорціях об’єктів. Масштабність – співмірність прийнятому еталону (людині). Масштабність «Людина – міра всіх речей» (на мраморі Дельфійського храму), досить точно виражають сутність масштабності предметного світу – всього того, що створює людина. Розміри станків, машин, приладів, транспортних засобів та їх деталей, які пов’язані з людиною, створюють зручність користування ними, оказуючи прямий вплив на масштабність. Масштаб – це основа, яка впливає на форму промислового виробу. Тільки на стадії інженерної компоновки промальовуючи форму об’єкту, дизайнер починає її підганяти «по людині». Наприклад, розташовуючи на певній висоті будь-які важелі та кнопки, за якими буде працювати людина.