Види етикеток за зовнішніми ознаками:
Імітація – вдала або не дуже копія існуючої етикетки, якість досягається в залежності від навичок та технічних можливостей обладнання. Оплачується лише технічна робота. Замовник прийшов надав одну етикетку і сказав «Хочу таку ж».
+ Робота обходиться досить дешево та робиться дуже швидко. Не треба на- пружувати розум. Товар з такою етикеткою швидко піде з прилавку. Спочатку…
- Потім буде те, як кажуть: «Дешева рибка – погана юшка». Споживач розібрався, що перед ним – підробка. У стилі та кольорі – серед декількох етикеток обирається єдиний стиль та колір, який сподобався замовнику, проектується щось подібне
+ виходить досить привабливо, можливо дуже, за досить невеликі гроші;
- Товар урочисто «провалюється» або «зникає» на ринку серед аналогічно привабливих та потребуючих значних фінансових та короткочасних зусиль для впровадження. З направлення творчого процесу дизайнера – без зразків, а просто опису- ються замовником власне бачення етикетки. Можливо деякий час сумісної роботи для отримання найкращого результату:
+ замовник гордиться тим, що брав активну участь у створенні етикетки. За свої гроші отримав етикетку та почуття самореалізації як творчої особистості;
- Залишається сподіватись, що споживачі мають той самий смак, що і замовник.
Стайлінг – професійна зміна етикетки, яка вже «працює» на ринку пакувань. Вона повинна стати краще, але залишатися схожою на попередню. Коректуються розміри та композиційні зв’язки зображень, шрифтів, текстових оригіналів:
+ етикетка стане більш професійна, сучасніша. Підвищить рекламний ефект при незначних фінансових затратах;
- Це буде тільки одна етикетка. Задоволення перетворити за допо- могою стайлінга усю гаму етикеток у фірмовий ряд недешеве та і результат сумнівний. Стайлінг подібний до косметичного ремонту. Більшість маркетин- гових прорахунків, «зашитих» в оригінал, будуть працювати в «мінус» і після стайлінгу.
Дизайн-маркетингова розробка враховує особливості потенційних спожив- чих груп та маркетингову стратегію «проштовхування» товару.
+ етикетка володіє великим рекламним потенціалом, що сприяє швидкому проходженню товару на ринок у визначеному споживчому сегменті;
- Нема гарантій, що використання тих же дизайнерських констант в дизайні пакувань та етикеток наступного товару принесе такий єе ефект. Тому кожен раз прийдеться починати з нуля, що потребує постійних, досить значних, фінансових затрат. До того ж, за допомогою низки різних, нехай дуже гарних, ети- кеток тяжко створити образ єдиного виробника. Як наслідок – необхідні затрати на рекламну «прив’язку» нового товару до вже знайомої товарної марки. Розробка комплексної графічної концепції вбирає в себе увесь комплекс ха- рактеристик товарного ряду. Вона орієнтована як на оперативну, так і на довго- строкову маркетингову стратегію замовника. В концепцію закладають механізм утворення етикетки з використанням фірмових констант. Це значно полегшує та робить дешевшими всі подальші розробки:
+ дизайн етикетки, перед усім, орієнтовано на «проштовхування» торгової марки через товар як рекламний носій. Таким чином, на першій стадії «проштов- хування» нові товари «розкручують» торгову марку. «Розкручена» торгова марка автоматично «проштовхує» різний товар, який створений під її ім’ям. Професійно виконана графічна концепція та дизайн етикетки суттєва знижують вартість вкла- день в рекламу.
- Від замовника вимагається чітке формулювання маркетингової стратегії. Від дизайнера – високий професійний рівень та досвід роботи у сфері етикетування та пакування.