Історія стандартизації грає вагому роль у розви-тку мистецтва, дизайну, підвищення якості продукції,
Як і єгипетські, унікальні пам’ятки
грецької культури – храми, колони та портики, які є ос-
новою ордерної системи і виготовлялися зі стандартних
деталей. З історії культури Стародавнього Риму відомі
факти, коли труби для будівництва водогону використо-
вували єдиних діаметрів (5 пальців), а інші діаметри
підключати було заборонено тощо .Ці історич-
ні факти підтверджують гіпотезу про те, що історія
стандартизації почалася з нормування і контролю
розмірних параметрів та уніфікації виробів ще з давніх
часів.
Обговорюючи проблеми меж між природою і
суспільством та проблеми виникнення культури, ви-
значається поняття культури як усвідомлення міри
оволодіння людиною самого себе і свого власного від-
ношення до природи. Механізм утворення культурних
традицій та заповідей, правових норм, вічних зраз-
ків художнього збагачення дійсної культури є історія
спадкоємства людством найбільш вдалих досліджень,
а також історія нових стандартів, культурних тради-
цій, що передають образи від однієї епохи до іншої [7].
Експансія технократичного мислення в різні об-
ласті сучасної культури і побуту, нові тенденції у сфері
споживання і способу життя створюють передумови для
соціально-культурних трансформацій. Цивілізаторській
пафос XIX ст. прагнув підпорядкувати собі всю куль-
туру, оскільки основною ідеологічною і практичною
зброєю цивілізації став утилітаризм, який розглядає весь
навколишній світ, зокрема культуру, під кутом зору зо-
внішнього відношення до функціональності [8:598].
Технократичне мислення починає втрачати той
масштаб, який повинен характеризувати будь-яку
форму людської діяльності, орієнтовану на основі гу-
манізму.
Втрати ж пам’яток
культури не можна повернути, оскільки вони завжди
індивідуальні, зроблені за високими естетичними
стандартами. Кожна пам’ятка руйнується навіки, при
цьому екологію культури не слід уподібнювати ні на-
уковій реставрації і збереженню окремих пам’яток
культури, ні краєзнавству, що несе в собі суму знань
про той або інший регіон. Екологія культури, як на-
укова дисципліна, вимагає комплексних знань, пере-
ходячи на інший якісний рівень.
Необхідність введення екологічних стандартів
у дизайні настільки важлива, що, якщо найближчими
роками проектування не зміниться в цьому напрям-
ку, то прийдешнім поколінням не залишиться рівного
з нами шансу на користування ресурсами, а вся реш-
та проблем, що включають необхідність усвідомлення
історичної спадкоємності, повернення вітчизняного
дизайну в загальнокультурне русло, як і усвідомлення
власного місця в структурі світової проектної культу-
ри не матимуть значення. Отже, у цій статті показано,
яке вагоме значення має прийняття нових стандартів в
дизайні, як дизайн пов’язаний з екологічною культу-
рою. Аналізуючи, автори приходять до висновку, що
вивчення історичного розвитку стандартів в мистецтві,
екології приведе до підвищення рівня норм і стандартів
в дизайні. Історія розвитку видів мистецтва, дизайну
залежить від встановлення стандартів, які піднімають
культурний і технічний рівень держави.
- (від. лат. unus — один, лат. facio — роблю; об'єднання) — приведення до одноманітності, до єдиної форми або системи. Раціональне скорочення числа видів об'єктів однакового функціонального призначення. Уніфікація — найпоширеніший метод стандартизації.