При цьому деякі слоти при переході до конкретного фрейму мають обов’язково заповнюватися, а інші можуть залишатися порожніми.
Для фреймових моделей подання знань основною операцією є пошук за зразком. Зразок являє собою фрейм, у якому заповнені не всі структурні одиниці, а тільки ті, за якими серед фреймів, що зберігаються в пам’яті комп’ютера, будуть відшукуватися потрібні фрейми. Наприклад, якщо у зразку зазначене ім’я деякого слота і його значення, то процедура пошуку за зразком забезпечує вибірку усіх фреймів, у яких міститься слот із таким ім’ям і таким значенням слота, як у зразка. Також може бути задана деяка логічна функція від імені фрейма, деяких імен слотів і значень слотів.
Іншими процедурами, характерними для фреймових моделей, є процедури поповнення слотів даними, а також введення в систему нових фреймів і нових зв’язків між ними.
Окремі фрейми можуть об’єднуватись у мережу за допомогою семантичних відношень. Прикладами пар відношень, у яких одне відношення є інверсією іншого, є такі:
- бути частиною / мати частину;
- мати вид / бути прикладом;
- бути елементом множини / включати;
- бути підмножиною / включати;
- бути наступним / передувати;
- мати суб’єкта / бути суб’єктом;
- мати об’єкт / бути об’єктом;
- бути причиною / бути наслідком.
Такі зв’язки-відношення дозволяють з’ясовувати структуру понять і дій, послідовності дій, спрямованих на досягнення цілей.