пользователей: 30398
предметов: 12406
вопросов: 234839
Конспект-online
РЕГИСТРАЦИЯ ЭКСКУРСИЯ

5. Еволюція уявлень про психологічні аспекти політичного процесу в епоху Відродження. Просвітництва та Нового часу.

У соціально-економічному житті Західної Європи, починаючи з XIV століття в Італії та з XV століття в інших країнах, відбувається цілий ряд змін, що знаменують початок тієї історичної епохи, яка отримала назву Відродження. У політичній думці епохи Відродження на місце релігійного, теократичної пояснення політики, держави і права приходять світські концепції, в яких висувалися і відстоювалися вимоги незалежного від церкви держави, єдиної та централізованої державної влади. Розвиток ринкових відносин поступово знімало покрив таємничості і надприродності з суспільних відносин і оголювало реальні механізми взаємодії людей. На зміну теологічної, релігійно-етичної трактування політики приходить її раціонально-критичне розуміння. Теологічний підхід базувався на авторитарній некритичному сприйнятті сфери політики як наслідку божественного одкровення. Вирішальну роль у цьому сприйнятті відігравало емоційно-вольове відношення - відношення віри. Раціонально-критичне розуміння базується на аналізі політичної практики. Найбільш яскравими представниками політичної думки Відродження були Н. Макіавеллі (1469 - 1527 рр..) В Італії і Ж. Воді (1530 - 1596 рр..) . Політика, на його думку, є лише автономна сторона людської діяльності, вона є втіленням вільної волі людини в рамках необхідності. Макіавеллі приходить до розуміння того, що в кінцевому рахунку в основі політичної діяльності лежать реальні інтереси, користь і прагнення до збагачення. Головним в політичних поглядах Макіавеллі є висунутий ним принцип політичного реалізму, який передбачає відмову від умоглядних схем належного, морального, облік в політиці справжніх умов дійсності, підпорядкування політичних дій практичним інтересамГоловною в теорії про суверенітет є ідея належність всієї влади тільки державі. Таким принципом держава відрізняється від сім'ї і будь-якого об'єднання, втілює єдиний порядок і протистоїть анархії. Епоха Відродження з історичної хронології є періодом пізнього Середньовіччя і носить перехідний характер. У працях мислителів цієї епохи ще сильно вплив релігійної ідеології. Остаточний розрив із середньовічними уявленнями про божественне походження влади відбувається лише в новий час з створенням і розвитком теорій природного права і суспільного договору. У результаті війни всіх проти всіх стає неможливим нормальне життя.Суспільний договір в концепції Гоббса є об'єднання кожного з кожним. Це свого роду договір об'єднання, за допомогою якого маса пре обертається в організоване суспільство і утворює єдине обличчя. Люди встановлюють державну владу на умовах повного і беззастережного підпорядкування. Державна влада єдина і нічим не обмежена. Вона діє безконтрольно і не перед ким не відповідальна. Значний внесок у розвиток політичних ідей внесли німецькі мислителі Іммануїл Кант (17 24-1804 рр..) І Георг Вільгельм Фрідріх Гегель (1770-1831 рр.).. Кант також багато уваги приділяє ролі права у встановленні меж сваволі. Право, за Кантом, має примусовою силою, носієм якої є держава. Держава, за його словами, - це об'єднання людей, підпорядкованих правовим нормам. Так Кант, по суті справи, призводить до думки про необхідність існування правової держави, яке б забезпечувало свободу особистості. Консерватизм виходив із заперечення ідеалів свободи, рівності, розуму і прогресу, висунутих епохою Просвітництва і Французької революцією 1789 р. Існуючі в суспільстві політичні інститути, перш за все сім'я і держава, на думку консерваторів, є відображенням природного ходу подій.Великою увагою в політичній науці США у 30-50-х роках ХХ ст. користувався біхевіоризм. Класики біхевіоризму (Ч. Меріем, Г. Лассауелл, Дж. Кетлін і ін) розглядають політику в контексті міжособистісної взаємодії. За їхніми уявленнями, політика складається із сукупності політичних дій взаємодій окремих індивідів, тобто із суми векторів індивідуального політичної поведінки. Індивіди вступають між собою у відносини влади, їх індивідуальні установки становлять основу політичного життя. У цьому випадку політична сфера розуміється перш за все як сукупна політична активність індивідів, що формується з певних дій і взаємодій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


20.06.2016; 22:14
хиты: 91
рейтинг:0
Общественные науки
психология
для добавления комментариев необходимо авторизироваться.
  Copyright © 2013-2024. All Rights Reserved. помощь