пользователей: 30398
предметов: 12406
вопросов: 234839
Конспект-online
РЕГИСТРАЦИЯ ЭКСКУРСИЯ

11. Філософське вчення Геракліта із Ефеса та Елейської школи (Парменід, Зенон).

Геракліт з Ефеса розглядав як першопочаток всього існуючого вогонь. Геній Геракліта виявився в тому, що вогонь виступає як символ постійної зміни у світі, вічного становлення всього існуючого, його горіння і перетворення в інше. Вогонь поєднує всі процеси в природі. Важливе місце в його філософії займає ідея “логосу”, об’єктивного закону всесвіту. Логос – це принцип порядку і міри, той же вогонь, але для почуттів він виступає як вогонь, а для розуму є логосом. За Гераклітом, душа людини – єдність протилежностей вологого і вогняного. Чим більше вона має вогню, тим душа краща. Сухий, вогняний компонент душі – це її логос. центрі уваги Парменіда дві найголовніші філософські проблеми: питання про співвідношення буття і небуття і питання про співвідношення мислення і буття. І ці обидва питання вирішуються розумом шляхом доведення. Тут Парменід вперше в історії філософії використовує метод доведення філософської тези, а не простого її проголошення, як це робили філософи до нього.

Парменід вказує, що небуття не існує тому, що й1ого не можливо ні пізнати, ні словесно оформити, бо те, чого немає – немислиме. Парменід визнає існуючим тільки те, що мислиме і що має здатність виразитися словом. Тому для Парменіда зрозуміло, що думка про предмет і сам предмет є одне і те саме, що буття і мислення тотожні і як процес, і як результат. У той час Парменід вважає, що думка і предмет існують самостійно одне від одного, бо думка є думкою, коли вона предметна, а предмет предметом, коли він осмислений. Учнем Парменіда був Зенон. Із багатьох праць( «Суперечки», «Проти філософів», «Про природу») залишились тільки деякі фрагменти. Зенона називають винахідником діалектики, яка постає у нього як мистецтво міркування і суперечок. Міркування Зенона дістало назву «епіхейрема», тобто стислий умовивід, а також апорія – непрохідність, безвихідне становище.За допомогою апорій (епіхейрем) Зенон доводив одиничність буття. Увесь хід думок Зенона говорить, що буття у нього є просторовим явищем, що існуючим є те, що має величину або просторовий об’єм.


09.06.2016; 15:35
хиты: 75
рейтинг:0
Гуманитарные науки
философия
для добавления комментариев необходимо авторизироваться.
  Copyright © 2013-2024. All Rights Reserved. помощь