Формування філософських течій відноситься до 6-5ст. до н.е. Існувало 6 основних шкіл давньокитайської філософії:
Конфуціанська(засновник Кун-Фудзи(Конфуцій). Усе його філософське вчення присвячене мистецтву управління державою, яке ототожнює з мистецтвом справедливості і моральності. Дао-це правильний шлях; моральний принцип, якого повинен дотримуватися кожен китаєць. Вищим моральним імперативом вважає взаємність, якій підкоряються інші поняття-золота середина (поняття, що регулює поведінку людини). Виділяє поняття «жень»-повага, любов до людей (лише до шляхетних), особливо до старших. Його етика ґрунтується на поділі людей на шляхетних мужів(аристократів, синів Неба) і низьких. В основі управління державою не насильство над народом, а сила морального прикладу, адже народ прагне наслідувати шляхетних мужів. Послідовник Конфуція Мен-Цзи розвинув вчення про небо. Онова його тезм-людина від природи добра і в цьому усі люди рівні. Нерівні вони внаслідок розподілу праці:фізична і розумова, другі покликані управляти думками).
Моїстська(Мо-Цзи, відкинув поділ на шляхетних та низьких та встановлення для них різних норм і форм поведінки. Розходилися майже у всьому з конфуціоністами, крім того,що виходили з пізнання цінностей добра, справедливості, людинолюбства, але розуміли їх по-різному. «Жень» протиставляється «загальна любов». Вважали, що окрема корисна любов є великим злом. Відсутність рівної до всіх любові-причина безладу в державі. Знання не вродженні, а набуті практично).
Легістська, школа закону(Фа-Цзя, заперечувала людинолюбство. Принципу лі-людинолюбства протиставляли свій фа-покарань. В системі управління державою легісти повністю відмовилися від морального спонукання і перейшли до політики правового спонукання і покарання. Совість замінили страхом, в якому вбачали головний важіль управління)
Даоська приділяє на відміну від інших увагу проблемі буття і небуття. Засновник Лао-цзи. Основна ідея його-життя природи і людини не управляється волею Бога, а протіка природнім шляхом дао. Дао-природній закон самих речей, який разом із субстанцією ци(повітря, ефір) складає основу світу. Головна праця «Даодецзи»-книга про дао і де.
Школа ін-ян(натурфілософська).
Школа імен(софісти).