пользователей: 30398
предметов: 12406
вопросов: 234839
Конспект-online
РЕГИСТРАЦИЯ ЭКСКУРСИЯ


78.М.Лютера «До християнського дворянства німецької нації про поліпшення християнського стану».

Лютер виступив проти церкви як єдиного посередника між Богом і людиною. Його перший публічний виступ стосувався саме цієї проблеми і був спрямований проти торгівлі відпущенням гріхів. Своєю критикою «видимої» церкви Лютер відображав погляд, згідно з яким справа визволення знаходиться в руках кожної людини. Така позиція перекликається з ідеалом визволення індивіда в Ренесансі. Однак Лютер не залишив релігійного підґрунтя. Навпаки, він підкреслив почуття вини і гріха, а з ними і всю немічність індивіда перед Богом. У 1520 р. в самому світському зі своїх творів - «До християнського дворянства німецької нації про поліпшення християнського стану» - Лютер запропонував програму церковно-політичних перетворень. Тут вперше прозвучав його заклик до німецьких станам, особливо до дворянства, очолити антиримські рух і було обгрунтовано вчення про - «загальним священстві», яка надала революціонізуюче вплив на суспільну думку XVI ст. Лютер стверджував, що всі миряни мають таке ж право на священство, яким перш володіло тільки католицьке духовенство. Він вимагав чітко розмежовувати прерогативи двох влад - світської і духовної, як і сфери дії двох прав - світського, якому він надавав першорядне значення в забезпеченні порядку, необхідного для християнського життя, і церковного. Лютер обгрунтовував необхідність секуляризації церковного майна і розпуску чернечих орденів; в монастирях він пропонував розмістити громадські школи, притулки, госпіталі. Прагнучи до незалежності країни від домагань папського Риму, Лютер апелював до національних почуттів німецького народу.


11.06.2017; 17:15
хиты: 111
рейтинг:0
Гуманитарные науки
история
для добавления комментариев необходимо авторизироваться.
  Copyright © 2013-2024. All Rights Reserved. помощь