Під середньовічною культурою Арабського Сходу (V-XVI ст.) Мають на увазі Аравії і тих країн, які зазнали арабізациі і в яких склалася арабська народність, - Іран, Сирія, Палестина, Єгипет та інші країни Північної Африки. Процес арабізациі був за історичними мірками стрімким, проте він мав свою досить тривалу передісторію. Провідну роль у ньому зіграли племена, що населяли Аравійський півострів.
Ставлення арабів до поетів, при всій їх захопленні поезією, не було однозначним. Вони вірили, що натхнення, допомагає писати вірші, дається їм від бісів, шайтанів: ті підслуховують розмови ангелів, а потім розповідають про них жерцям і поетам. Крім того, арабів майже зовсім не цікавила конкретна особистість поета. Вони вважали, що про поета слід знати небагато: чи ж велика було його хист і сильна чи його здатність до ясновидіння.
Тому не про всіх великих поетів Арабського Сходу збереглися повні і достовірні відомості.Творчість Абу-ль-Ала аль Маарів (973-1057/58) з Сирії вважають вершиною арабської середньовічної поезії,.
«Обов'язковість необов'язкового »,« Послання про прощення »,« Послання про ангелів »
Значним був внесок арабів у математичну науку. Що жив у X ст. Абу-л-Вафа вивів теорему синусів сферичної тригонометрії, обчислив таблицю синусів з інтервалом в 15 °, ввів відрізки, відповідні секанса і косеканс.
Середньовічна арабська архітектура розвивалася на основі переробки арабами, перш за все грецьких, римських і іранських художніх традицій. Найбільш відомі пам'ятники архітектури того часу мечеть Амра в Фустат і соборна мечеть в Куфі, створені у VII ст. Тоді ж був побудований знаменитий храм «Купол скелі» в Дамаску, оброблений мозаїкою і різнобарвним мармуром. З II-VIII ст. мечеті мали прямокутний двір, звужений галереями, багатоколонний молитовний зал. Пізніше з'явилися монументальні портали на головному фасаді.
З X ст. будівлі починають прикрашати витонченими рослинними і геометричними орнаментами, в які були включені стилізовані написи - арабська в'язь. Такий орнамент, європейці його називали арабеска, був побудований за принципом нескінченного розвитку і ритмічного повторення візерунка.