пользователей: 30398
предметов: 12406
вопросов: 234839
Конспект-online
РЕГИСТРАЦИЯ ЭКСКУРСИЯ

Рільке («Книга годин», «Книга образів», «Сонети до Орфея», «Дуїнські елегії»).

«Книга годин» В основі враження від мандрів Україною та Росією, зокрема перебування Рільке у Києві. Тема самотності. Пантеїстичне світосприйняття поета. (пантеїзм — вірування чи вчення, яке представляє природний світ, включаючи людину, частиною божества) близькість ліричного героя до речей обертається близькістю до Бога. (Здесь ничто без меня не завершено/и ничто не успело стать./И мой взгляд все светлее — ему дано/этот мир, как невесту, обнять./Даже малая вещь для меня хороша).

«Згаси мій зір»,  цикл "Книга прощі". Провідним у поезії став мотив органічного злиття поета з "живим космосом", стихіями природи, що творять життя. Поезію написано у формі звертання. Автор натякав на те, що коли в людини забрати слух і зір, відчуття й почуття, переживання й думки, а зрештою, і саму плоть, то те, що залишиться, буде Бог, Єдине. "Бог" - це життя, що пульсує  в речах та істотах, найрізноманітніші прояви стихійної життєвої сили.

 «Книга образів» «вірші-речі», предметна пластичність образів та їх символічність. Утвердження зв’зку людини із всесвітом і безвихідної самотності у світі людей (цикл «За книгою», «Про фонтани» «Споглядання»). Нове навантаження отримує пластичний образ, що запозичений з живопису.  Один «речевий образ» вкладений в інший: дикий звір, замкнений всередині світу, йде по колу і вже не бачить цього світу, (і «случайный образ» входить в «отверстие зрачка»,  і перед тим, як зникнути, проходить круговий шлях у тому ж звірі) «коло в колі» («Пантера»). «Я — словно мореход из дальних стран, а косный быт туземцев неподвижен» («Одинокий»).

"Осінній день". Автор провів у ній паралель між ягодами, котрим на схилі літа ще потрібно трохи часу, щоб визріти, перетворити сік у вино і самітником, котрий не міг знайти дороги додому. Поет наголосив, що той, "хто був бездомним, той не знайде дому, не збудеться самітник самоти...". Ліричний герой і самітник мислили як один і той же персонаж.

-змусити оточуючі людину речі заговорити, розказати про себе – завдання художника. Лише у світі речей, створених творчою працею, людина може ствердити своє справжнє буття – така одна з центральних ідей знаменитого лірико-філософського циклу Рільке «Дуїнські елегії». Протиставлення божественного і людського співу. «Подих в пустку» і «віддих бога».

У "Сонетах до Орфея" У творах з'явився мотив Всесвіту, який мінливий як і сам поет.

Особливості творчої манери Е. М. Рільке:

- прагнення поета до цілісності: особистість, його світобачення, життя і навіть смерть, художня майстерність - усе це мало бути нерозривне, цілісно поєднане;

- джерела творчості - несподіване натхнення, ірраціональна вища сила, яка немов диктувала поетові, що він повинен робити;

- кожен вірш, мав свою модель, подібну до моделі скульптора;

- людина в його творах -самотня істота, яка навіть в обіймах коханих людей відчувана власне безсилля острах перед майбутнім;

- важливе місце зайняла тема Бога і релігійних пошуків, Бог Рільке - це життя, що пульсувало в речах;

- мотив самотності, відчуження людей, охоплених скорботою і ненавистю;

- сконцентрованість змісту, емоційна напруженість, динамізм, сувора гармонійність та цілісність форми;

- відчуття - предмет поезії, творчість - процес поетичного пізнання світу, поезія - дійсність, сприйнята та усвідомлена людиною;

- естетична мета - "прекрасне виростає з пилу".

 

91.


17.06.2015; 15:27
хиты: 111
рейтинг:0
Гуманитарные науки
литература
для добавления комментариев необходимо авторизироваться.
  Copyright © 2013-2024. All Rights Reserved. помощь