пользователей: 30398
предметов: 12406
вопросов: 234839
Конспект-online
РЕГИСТРАЦИЯ ЭКСКУРСИЯ

Особливості розвитку реалізму в літературі Англії другої половини ХІХ ст. Етапи творчості та еволюція світогляду У. Теккерея.

Реалізм-реальна дійсність, зображує сучасне реальне життя, предметом зображення стає сучасне місто, де міфологізація літ-ри, описує дійсніть такою,яка вона є. Основний конфлікт- має реальну основу, носить соціальний характер. Герой –тема маленької людини, дуже пересічна, банальна людина. Достоєвський: вся рос. літ. Вийшла з Шинелі Гоголя.. Принципи реалізму: об’єктивність, правдивість, письменники закликають спостерігати життя, узагальнення та типізація, історизм, усвідомлення певної історичної епохи, соціальна тематика. Початок 4 дес. 19 ст. формув. Англ.. реалізму. Специфічні риси англ.. 1) реалізму: тісний зв'язок з літературою просвітництва і традиціями, які спрямували митців до дидактизму і моральних категорій. 2) Реалісти вносили у структуру своїх творів: символіку, метафору, сатиричне зображення. Елізабет Гаскел. Ч. Діккенс іронічно ставився до Байрона. Формально поч.. реалізму пов'язаний з творчістю Діккенса, але реалізм-відгук на реалії вікторіанської доби. 1837-1901- період правління Вікторії. Вікторіанство-сукупність ідеологічних, інтелектуальних, духовних понять, цілого комплексу, який свідчив про добропорядний розвиток сус-ва.  2-й фактор, період «голодні сорокові» -розвиток чартизму, тут харак-ні ідеї «великих сподівань» 3й- 50-60-спад економічного руху,зявляються ознаки натуралізму. Герберт Спенсер-головний ідеолог у Англії. Період «втрачених ілюзій». 3 періоди творч. Перший період - кінець 30-х - середина 40-х pp. Співпраця в ряді журналів. Письменник звернувся до важливих проблем міжнародної і внутрішньої політики Великої Британії, засудив мілітаризм і підняв голос на захист пригніченої Ірландії, засудив боротьбу парламентських партій - торі і віги. Визнання принесли пародії. Перші повісті У.Теккерея - "Із записок Жовтоплюша" (1840), "Кетрін" (1840), "У благородному сімействі" (1840). У 1844 році був написаний перший роман У.Теккерея "Записки Баррі Ліндона", у якому розкрита історія авантюриста і пройди, що претендував на звання джентльмена і місце у верхах суспільства. Другий період - середина 40-х - 1848 роки. Наступним етапом у творчій еволюції У.Теккерея став роман "Ярмарок суєти" (1847). Цей твір прославив ім'я автора, ставши одним із кращих творів англійського класичного реалізму, і поставив письменника поряд із Ч.Діккенсом. Третій період - після 1848 р. Майстерність Теккерея - романіста проявилась у його романах 50-років - "Історія Пенденніса" (1850), "Ньюкоми" (1855), історичний роман "Історія Генрі Ес-монда" (1852). До 50-х років відносили і лекції У.Теккерея "Чотири Георга" (1855-1856) і "Англійські гумористи" (1851). Майстерність Теккерея-романіста: створив неперевершені зразки сатири, які становили особливу цінність його реалізму; не змалював позитивного героя (подібно до Г. Флобера); структура роману визначалася майстерним переплетінням окремих людських доль,; побудова роману природна, як природний плин людського життя; найчастіше вживана барва в палітрі художніх засобів – іронія; автор розвінчав всі сфери буржуазно-аристократичного існування: кохання, подружнє життя, стосунки батьків і дітей, приятелів; оригінальність епітетів, вільне володіння живою мовою.  У нього є власна концепція універсального гротескного роману. «Ярмарок суєти» - «роман без героя» –роман без романтичного героя, направлений проти просвітницького роману, який в центрі твору ставить героя як моральну особистість. Пародія на просвітницький роман. Теккерей створює пародію на роман-виховання (наявний контраст-доля 2х сестер) Сюжет. події якого відбувалися у 19 ст.У підзаголовку автор поставив напис "Роман без героя Світ Теккерея - це суспільство, де все купується і продається, гроші - це ідеал, якого всі прагнуть.. Серед героїв роману люди різних соціальних прошарків - аристократи, члени парламенту, чиновники, поміщики, маклери, військові, дипломати, гувернантки, учителі, лакеї, економки. Усі вони жили за законами Ярмарку. У романі дві сюжетні лінії: 1) доля Емілії Седлі; 2) доля Беккі Шарп. Емілія Седлі Автор відтворює історію, яка залишається лише тлом, а долі героїнь прищеплює до доби. Різниця між героїнями з початку. Ребека підступна, лицемірна, користолюбна, погана мати. Емілі- мила, лагідна. Дівчата майже одночасно виходять заміж. Емілія закохана у Джорджа, а він у неї ні. Ребека не кохала чоловіка, а чоловік кохав. 2 чоловіки на війну. Обоє народжують синів Ребека дитину віддала годувальниці.

Автор не засудив жодної з героїнь. Він вважав, що причиною всьому було суспільство, яке створило такі умови для життя. Герої - лише учасники Ярмарку, де все продавалося і купувалося. Вони були ляльками ярмаркового театру маріонеток, дуже схожі на живих людей. Ці маріонетки рухалися не з власної волі, а відповідно до того, за яку ниточку смикав їх лялькар в образі автора. Таким чином, У.Теккерей вклав у вислів Шекспіра "Світ - театр, а люди - актори" інший смисл - "Люди - не актори, а маріонетки". Принцип театралізації-проходить через весь роман. Для автора герої лише маріонетки.. Цей принцип-елемент сатиричного зображення. Театралізація надає роману універсального знач. Ярмарок – узаг. Образ англ.. суспільства. Це сатиричний роман.

 


17.06.2015; 15:27
хиты: 127
рейтинг:0
Гуманитарные науки
литература
для добавления комментариев необходимо авторизироваться.
  Copyright © 2013-2024. All Rights Reserved. помощь