4-4
рац-прагматична філос як варто жити
демокр поліси-моннархія+олігархія
як бути вільним в умовах тоталітаризму
займаються:практ жиитя, доля індивіда, як жити?/пошук мистецтва духовного життя
Епікуреїзм
Епікур+епікурійський союз
життя скромне і невибагливе
принцип"живи непомітно"
доповнюв демокріта-принцип спонтанності руху атомів
орієнт на інд щасл життя+уникнення суспільних функцій
щастя в ухиленні від незадоволення
у всьому дотр міри
атараксія-відс душевних хвилювань
Тіт лукрецій кар "" про природу речей
стоїцизм
з давн греції зенон, клеанф, Хризіп
рим сенека епіктет марк аврелій
свідоме примирення з долею+байдуже ставлення+сприймати все як є
обовязок жити в гармонії з природою
пристрасті джерело зла панування
основа добросинного життя філософія
апатію безпристраснісь /стан блаженного життя
сенека кожен може але не хоче
плекати гідну бездоганної людини силу духу
потр приносити корист д-ві
скептицизм
засн пірон
неможливість створення істинної теорії
основа
1якими є усі речі-не більше такими ніж будь які інші
2що можна сказати про такі речі-краще не казати нічого
3що робити людині яка перебуває у відносинах з цими речами-хберігати автаркія-самовландання.
кініки
Кі́ніки або киніки (грец. κῠνικοί від грец. κῠνός «собака» і/або грец. Κῠνόσαργες Кіносарг, пагорб у Афінах; лат. Cynici циніки), також кинізм — одна з найвідоміших і найзначніших давньогрецьких сократівських філософських шкіл 4 століття до н. е.
В основному вивчали етичні проблеми та їхній вплив на суспільство, ігноруючи вивчення теорії пізнання й розвитку суспільства. Кініки були послідовниками Антисфена. Виражали настрої демократичних прошарків сучасного їм рабовласницького суспільства. Основою щастя і благодаті вони вважали нехтування суспільних норм, відмову від багатства, слави, всіх чуттєвих задоволень, досягнення незалежності та внутрішньої свободи особистості.