На першому етапі розвитку античної філософії природа постала як ії об 'єкт, а першою проблемою цієі·філософії - проблема пошуку вихідного початку буття ("архе") .
Школа |
Представник |
Ідеї |
Мілетська |
Фалес
|
Жив у м.Мілет був першим,кого назвали мудрецем.Він вперше відкинув міфи, спираючись на те, що лише розумом можна пояснити сутність. Началом всього він вважав воду. |
Анаксімандр |
Вважав началом апейрон - щось, що має вічну основу.Ця думка не могла задовільнити людей через те, що існування апейрона не можна довести. |
|
Анаксімен |
Основою всього є повітря |
|
Гераклід Ефеський
|
Вважав основою вогонь.Світ слід розуміти якпотік, що весь час тече : " Усе тече, усе змінюється”.Вогонь, повітря, вода і земля. переходять одна в одну і так здійснюється світовий кругообіг. |
|
Елейська |
Парменід |
Оголошує головну категорію буття, яке є вічним і незмінним, а небуття просто не існує. Він всіляко заперечує будь-які зміни. |
Зенон Елейський |
Відомий своїми “Апоріями”( ділення наполовину, стріла, стадіон),які доводять немислимість руху і змін. |
|
Емпеодокл |
Оголошує коренями існуючого воду,вогонь, землю і повітря. Це стихії, які змішуючись, утворюють все, що є. Ці стихії пасивні, але є дві активні сили: любов і ворожнеча. |
|
Анаксафор |
Є безліч геометрій(частинок) і з них все складається. Причиною цього є розум. |
|
Піф.союз |
Піфагор |
Основою всього є число - кількісне відношення між речами. Початок всього - це 1. |
Атомістична |
Левкіп |
Початком всього є атом |
Демокріт |
Атоми незмінні, мають вагу, поєднуючись і роз’єднуючись вони утворюють різноманітність світу. Рух атомів по прямій у порожнечу - це розвиток. |